اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

حمایت از مصرف کننده امارات: قراردادها در صورت “فریب” علیه سرمایه گذار بی اعتبار تلقی می شوند.

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، انجمن حمایت از مصرف‌کننده امارات مجموعه‌ای از نکات را برای سرمایه‌گذاران تازه کار ارائه کرد تا مطمئن شوند که امارات فرصت‌های واقعی و امیدوارکننده زیادی را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند و همچنین تضمین‌های مختلفی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند، در زمانی که قوانین این کشور از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند و قرارداد می‌بندد. با تعهد بازپرداخت مبالغی که به طور غیرقانونی به دست آمده است، در صورت فریب باطل تلقی می شوند.

نکات مهم

ولید جابر النقبی، یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن حمایت از مصرف کنندگان امارات از سرمایه گذاران تازه کار خواست تا وضعیت مالی خود را به خوبی مطالعه کنند، با تمام جزئیات پروژه هایی که برای سرمایه گذاری به آنها پیشنهاد می شود آشنا شوند و سرمایه گذاری مناسب را بدانند. وی همچنین از آنها خواست که قراردادها را خوب بخوانند و در زمینه هایی که دانش خوبی دارند سرمایه گذاری کنند تا پول خود را از دست ندهند و مراقب باشند پس از آگاهی از همه چیز با شرکت های معتبر و معتبر سرمایه گذاری کنند. مربوط به آنها وی افزود: سرمایه گذاران مبتدی باید قوانین مربوط به سرمایه گذاری در کشور را بدانند، به مراجع ذیصلاح آنجا مراجعه کنند و از شرکت هایی که ادعا می کنند فرصت های سرمایه گذاری با بازدهی بالا را بدون ارائه ضمانت فراهم می کنند دوری کنند تا در معرض آسیب قرار نگیرند. تقلب و لزوم اطلاع رسانی فوری به مراجع ذیصلاح در صورت افشای آن.

بی توجهی به قوانین

النقبی به «امارات تودی» گفت: «انجمن حمایت از مصرف‌کننده امارات شکایتی در رابطه با شرکتی دریافت کرد که یک سرمایه‌گذار تازه کار را فریب داد تا با پرداخت مبالغ هنگفتی، بازده سرمایه‌گذاری کلان را دریافت کند، اما او به مرور زمان متوجه شد که توافق‌شده مبالغ به موقع پرداخت نشده و کلاهبرداری در قرارداد صورت گرفته است، اگرچه ظاهراً بررسی قرارداد نشان می دهد که این قرارداد معتبر است.» النقبی تصریح کرد: انجمن شکایتی از فردی با تابعیت اروپایی دریافت کرد که در آن او گفت که یک کارگزار سرمایه گذاری به او پیشنهاد داده است در شرکتی سرمایه گذاری کند که به گفته او در زمینه خرده فروشی کار می کند و اگر (سرمایه گذار تازه کار) با پرداخت 600000 درهم می توانست در 40 سوپرمارکت سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار مبتدی در حین امضای قرارداد متوجه شد که قرارداد فقط برای سرمایه‌گذاری در یک سوپرمارکت بوده، نه 40 سوپرمارکت، با وجود اینکه اوراق ارائه شده به وی مربوط به سرمایه‌گذاری در این تعداد سوپرمارکت بوده است اعلام کرد که قرار داد دیگری نیز منعقد می شود که مابقی آن سرمایه گذاری شده است اما قرارداد دیگری امضا نشده است.»

النقبی گفت: این گونه شرکت‌ها سرمایه‌گذار مبتدی را هدف قرار می‌دهند که از قوانین کشور، حقوق و وظایف خود اطلاع چندانی ندارد و در برخی موارد در معرض فریب سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کوچک قرار می‌گیرد. ماهانه بازده مالی زیادی برای او ایجاد می کند و این اغلب از طریق واسطه ها انجام می شود.»

وی ادامه داد: پس از بررسی قرارداد منعقده از طریق دپارتمان حقوقی (حمایت از مصرف‌کنندگان امارات)، با ارائه اوراقی مبنی بر سرمایه‌گذاری در تعداد زیادی از سوپرمارکت‌ها با بازدهی زیاد، متوجه کلاهبرداری از شاکی شد. طرف دوم به تعهدات خود عمل نکرد در اینجا با مدیر شرکت تماس گرفته شد و اعلام شد که کلاهبرداری آشکاری در قرارداد علیه سرمایه گذار مبتدی وجود دارد و این موضوع تحت عنوان کلاهبرداری قرار می گیرد و در اینجا مدیر شرکت اعتراف کرد که وی انجام داده است. مبلغ 600 هزار درهم از سرمایه گذار دریافت کرده و این سرمایه گذار (سرمایه گذار) تنها یک سرمایه گذاری را امضا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بار اثبات بر عهده شاکی است که هنگام امضای قرارداد بدون مطالعه شرایط یا استخدام وکیل برای بررسی آن اشتباه کرده است که نشان می‌دهد به دلیل باطل بودن قرارداد به مالک شرکت اخطار داده شده است. رویه های متقلبانه ای که در آن گنجانده شده است، و اینکه او باید مبلغ پرداخت شده را برگرداند.

وی ادامه داد: متهم با این ادعا که اتفاقی که افتاده سوء تفاهم بوده و قراردادهای دیگری نیز آماده انعقاد است، پیشنهاد اصلاح وضعیت را داد.

فرصت ها و تضمین ها

النقبی با تاکید بر اینکه امارات فرصت‌های واقعی و امیدوارکننده زیادی را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند و همچنین ضمانت‌های مختلفی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: شرکت در مورد مذکور با ناآگاهی سرمایه‌گذار از قوانینی که از او حمایت می‌کند، برخورد کرده است، زیرا وی اطلاعی نداشته است. که قوانین ایالتی از سرمایه گذار حمایت می کند و در صورت تقلب قرارداد را باطل می داند، علاوه بر تعهد به استرداد مبالغ به دست آمده غیرقانونی است. وی تاکید کرد: سرمایه گذار مبتدی آموزش دیده و از قوانین مطلع بوده و از نهادهایی که برای سرمایه گذاری باید به آنها مراجعه کند و در صورت مواجهه با چنین شرایطی چه باید بکند، با اهمیت مراجعه به وکیل خصوصی و مطالعه در این زمینه تاکید کرد: قراردادها قبل از امضای آنها با توجه به اینکه مواردی وجود دارد که قرارداد معتبر است و امضای آن دلیل بر تأیید کلیه شرایط است و در صورت مواجهه با تقلب باید به مراجع قضایی مراجعه کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا