اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

جزئیات جدید از رادارهای سکوت در دبی: جریمه‌ها، مکان‌های نصب و نحوه عملکرد

پلیس دبی اعلام کرد که جریمه‌های رفتاری همیشه قبل از صدور دوباره بررسی می‌شوند. پلیس دبی قرار است رادارهای «سکوت» را در محله‌های مسکونی نصب کند. این دستگاه‌ها «سکوت» نامیده می‌شوند زیرا مانند رادارهای سنتی روشن نمی‌شوند.
این رادارها به منظور شناسایی بیش از فقط تخلفات سرعت طراحی شده‌اند تا رانندگان را به رعایت اصول ایمنی مانند بستن کمربند ایمنی و پرهیز از استفاده از تلفن همراه تشویق کنند، به گفته یک مقام ارشد. برخی از ساکنان در هنگام رانندگی در محله‌های خود، به ویژه برای خرید سریع، از تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند یا کمربند ایمنی را نمی‌بندند. با این حال، قوانین ترافیکی حتی در مناطق مسکونی نیز اجرا می‌شود. عدم بستن کمربند ایمنی می‌تواند منجر به جریمه ۴۰۰ درهم و ۴ نمره منفی شود، در حالی که استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی می‌تواند جریمه‌ای معادل ۸۰۰ درهم و ۴ نمره منفی به همراه داشته باشد.

هنوز مشخص نیست که رادارهای سکوت چه زمانی نصب خواهند شد.

این مقام بیان کرد که جریمه‌های رفتاری همیشه قبل از صدور دوباره بررسی می‌شوند.

سلما محمد راشد المری، رئیس بخش آگاهی ترافیکی، گفت: “افسران پلیس دبی همیشه جریمه‌هایی که از طریق فیلم‌برداری ثبت شده‌اند را قبل از صدور دوباره بررسی می‌کنند، به ویژه در تخلفات رفتاری مانند استفاده از تلفن و بستن کمربند ایمنی.”

حسن علی طالب الحمری از بخش فناوری ترافیک توضیح داد که در دبی انواع مختلفی از رادارها وجود دارد. “بسیاری از مردم فکر می‌کنند که این رادارها فقط تخلفات سرعت را شناسایی می‌کنند، در حالی که آنها همچنین دور زدن غیرقانونی و سایر تخلفات ترافیکی را نیز ثبت می‌کنند.”

به گفته افسر پلیس دبی، جاده‌های امارات دارای مجموعه‌ای از “فناوری‌های پیشرفته کنترل ترافیک” هستند که استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و تخلفات بستن کمربند ایمنی را شناسایی می‌کنند. رادارهای نصب شده در جاده‌های دبی قادر به نظارت بر شش لاین اصلی در بزرگراه به همراه دو لاین جانبی هستند. این رادارها می‌توانند پلاک‌های خودرو را خوانده و تشخیص دهند که آیا آنها به هر دلیلی پوشیده یا پنهان شده‌اند.

این دستگاه‌های پیشرفته می‌توانند تخلفات سرعت و دیگر تخلفات را حتی اگر یک خودرو به طور جزئی توسط دیگری پوشیده شده باشد، شناسایی کنند.

افسر سلما تأکید کرد که رانندگان در دبی باید در تقاطع‌های عابر پیاده به طور کامل توقف کنند و باید منتظر بمانند تا عابر پیاده به طور کامل عبور کند. عدم رعایت این مورد مستلزم جریمه ۵۰۰ درهم است.

جزئیات جدید از رادارهای سکوت در دبی: جریمه‌ها، مکان‌های نصب و نحوه عملکرد

مرکز کنترل
جاده‌های دبی نه تنها توسط این رادارهای پیشرفته، بلکه همچنین توسط صفحه‌نمایش‌های بزرگ در داخل مرکز فرماندهی پلیس دبی تحت نظارت قرار دارند. همانطور که سرهنگ محمد شهریار البلوشی، معاون مدیر مرکز فرماندهی، توضیح داد: “از مرکز فرماندهی پلیس دبی، می‌توانیم با دوربین‌ها بررسی کنیم که آیا ترافیکی در جاده وجود دارد و آیا چیزی باعث ترافیک شده است. اگر راننده‌ای به کمک نیاز داشته باشد، ما بلافاصله یک گشت پلیس ارسال کرده و وضعیت را از مرکز فرماندهی نظارت و ارزیابی می‌کنیم.”
کاپیتان مجید القاسمی، رئیس عملیات‌های ویژه، افزود: “ما تمامی جاده‌ها را از این اتاق زیر نظر داریم”، در حالی که صفحه نمایش دو اتوبوس RTA را که جاده را مسدود کرده بودند، نشان می‌داد و از صفحه مرکز فرماندهی، گشت پلیس در حال رسیدن به محل را مشاهده می‌شد که به دیگر رانندگان راهنمایی می‌کرد تا لاین خود را تغییر دهند و به مسافران اتوبوس کمک می‌کرد تا به اتوبوس دیگری منتقل شوند. او گفت: “ما دارای دارایی‌های متعددی در سراسر دبی هستیم، از جمله آمبولانس‌ها و گشت‌ها که در مواقع اضطراری آماده اعزام هستند.”

علاوه بر این، اداره آگاهی پلیس دبی به‌طور فعال رانندگان را در مورد اهمیت حفظ فاصله ایمن پیگیری آموزش می‌دهد و برای این تخلف جریمه‌هایی تا ۴۰۰ درهم صادر می‌شود.

این مقام تأکید کرد که هدف این سیستم‌های پیشرفته فقط صدور جریمه نیست، بلکه حفظ ایمنی جاده‌ها برای همه است.

پلیس اذعان کرد که بسیاری از رانندگان از محل این رادارها آگاه هستند و معمولاً سرعت خود را کاهش می‌دهند. با این حال، نگرانی اصلی این نهاد حفظ سرعت رانندگی منظم و ایمن است، نه اینکه رانندگان را در حین تخلف سرعت بگیرند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا