اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

جاحظیه 10000 داکتر و مدرس در بخش صحی را در کشور آموزش می دهد.

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، برنامه آمادگی پزشکی و پاسخگویی امارات “جاهزیه” آموزش بیش از 10000 پزشک و سرپرست از خط اول دفاعی، کارکنان بهداشتی را در بیمارستان های دولتی، خصوصی، محلی و فدرال به پایان رسانده است روز گذشته با هدف ارتقای توانمندی های خود در عملیات واکنش به حوادث و فوریت های بزرگ و اطمینان از آمادگی و انعطاف پذیری خود برای مقابله موثر و مطابق با رویکردی یکپارچه و مورد تایید بین المللی.

این برنامه در قالب برنامه آموزشی تخصصی برای توسعه مهارت های کادر پزشکی ملی “تتویر” که توسط “جاحزیه” ​​راه اندازی شده و به مدت 10 سال در دو مرحله به طول می انجامد، 20000 پزشک و مدیر شاغل در این بخش را هدف قرار داده و اجرا می شود توسط “Tatweer” با هماهنگی آکادمی ملی آموزش و تحقیقات پزشکی (تدریب) توسط گروه نجات جان بریتانیا، مرکز اروپایی پزشکی بلایای طبیعی، کالج جراحان آمریکا و بنیاد فاجعه آمریکا تایید شده است.

این برنامه شامل چندین جنبه است که مهمترین آنها تهیه و اجرای تمرینات میدانی برای آزمایش اثربخشی آموزش، فرآیند واکنش به حادثه و آمادگی عملیاتی در سطوح فردی و سازمانی و همچنین ارائه برنامه انتقال دانش با پشتیبانی است.

دکتر عادل الشمری العجمی، مدیر عامل ابتکار عمل زاید، پزشکان ارشد امارات و رئیس برنامه آمادگی، گفت که حفظ سطح بالایی از آمادگی در بخش بهداشت برای مقابله با شرایط اضطراری و بحران یک امر ضروری است. اولویت اصلی برای برنامه آمادگی است که اهمیت آموزش پزشکی و اداری را تشخیص می دهد.

وی به همکاری با آکادمی «تدریب» برای راه‌اندازی برنامه «تتویر» اشاره کرد که محیطی حمایتی را فراهم می‌کند که به تیم‌های پزشکی امکان می‌دهد دوره‌های آموزشی و تمرین‌های تخصصی را دریافت کنند که آنها را قادر می‌سازد تا با موارد اورژانسی از همه جنبه‌ها مقابله کنند.

دکتر روبرتو مگاورو، رئیس مرکز اروپایی پزشکی بلایای طبیعی و عضو هیئت مشورتی آکادمی ملی آموزش و تحقیقات پزشکی “تدریب” به نوبه خود گفت که “تدریب” به عنوان یک برنامه استراتژیک با برنامه آمادگی همکاری می کند.

وی با اشاره به اینکه طی دوره گذشته برای ایجاد یک برنامه کاربردی و موثر که پاسخگوی آرمان های حوزه سلامت و آمادگی آن برای مقابله با شرایط اضطراری در همه حال باشد، کار شده است، تصریح کرد: آموزش ها بر اساس یک برنامه واحد و بین المللی انجام می شود. برنامه درسی مصوب، با استفاده از بیمارستان صحرایی آموزشی و مراکز سیار آموزش پزشکی و مجهز به جدیدترین فناوری های پزشکی از جمله شبیه سازهای هوش مصنوعی و تکنیک های آموزشی تخصصی مجازی، ابتکاری در نوع خود در کشور است. وی تاکید کرد: جاحظیه از طریق این برنامه موفق به ایجاد و توسعه آکادمی های تخصصی پزشکی، مراکز آموزش پزشکی در مواقع اضطراری و بحران، طراحی بیمارستان آموزشی صحرایی و واحدهای آموزشی سیار شامل کلیه تجهیزات، زیرساخت ها، سیستم ها و نیروی انسانی شد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا