اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

توسعه یک سیستم زیرساخت کیفیت بالغ برای توانمندسازی بخش صنعتی در کشور

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، دیروز نشست سالانه سازمان اعتباربخشی آسیا و اقیانوسیه (APAC) برای سال 2024 با شعار «اعتباربخشی: توانمندسازی فردا و شکل دادن به آینده» با حضور 65 نهاد اعتباربخشی و یک نخبه تا فردا در دبی ادامه یافت. گروهی از کارشناسان و تکنسین ها در زمینه های اعتبارسنجی و ارزیابی انطباق. این نشست ها توسط وزارت صنعت و فناوری پیشرفته از طریق «سیستم اعتباربخشی ملی اماراتی» این وزارتخانه و با همکاری مرکز اعتباربخشی بین المللی امارات و مرکز اعتباربخشی خلیج فارس برگزار می شود.

وزارت صنعت و فناوری در اجرای ابتکارات خود که از رشد و توانمندسازی بخش صنعتی در کشور حمایت می کند، از طریق یک سیستم بالغ از زیرساخت های کیفیت، در یکپارچگی با سازمان های دولتی فدرال و محلی و با مشارکت بخش خصوصی پیش می رود. بخش در توسعه آن، که باعث شده اعتبار بین المللی به دست آورد، به طوری که در سال های گذشته، امارات به بستری برای میزبانی رویدادهای بزرگ، مانند سازمان بین المللی الکتروتکنیک (IEC)، سازمان بین المللی استاندارد (IEC) تبدیل شده است. ISO)، و امروز ما میزبان جلسات سازمان اعتباربخشی آسیا و اقیانوسیه (APAC) هستیم.

این جلسات شاهد یک سمپوزیوم بزرگ بود که شامل سخنرانی عمر سوینا السویدی، معاون وزیر صنعت و فناوری پیشرفته، جنیفر ایوانز، رئیس سازمان اعتباربخشی آسیا و اقیانوسیه (APAC)، دکتر ولید بن حسن الحسنی، رئیس بود. از بخش امور اقتصادی در دبیرخانه کل کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، و آمنه احمد محمد، مدیر عامل مرکز اعتباربخشی بین المللی امارات، و مهندس متیب المیزانی، مدیر کل مرکز اعتباربخشی خلیج فارس.

کمیته های فنی

این رویداد شاهد جلسات کمیته‌های فنی تخصصی برای بررسی آخرین تحولات در مورد الزامات و شیوه‌های بین‌المللی در زمینه اعتباربخشی و فعالیت‌های ارزیابی انطباق خواهد بود. با مدیریت دکتر قاسم الشمسی، مدیر بخش سلامت آزمایشگاهی در مرکز اعتباربخشی بین‌المللی امارات، که در آن دکتر. فرح الزارونی، معاون بخش استاندارد و قانونگذاری در وزارت صنعت و فناوری پیشرفته، سرلشکر خالد ناصر الرزوقی، مدیر اداره کل هوش مصنوعی پلیس دبی، غیث السویدی، مدیر علوم داده و بخش تجزیه و تحلیل پیشرفته در شرکت داده دبی، و محمد البالوشی، رئیس بخش عملیات فضایی در مرکز فضایی محمد بن راشد، و سامارا بن سالم، مدیر بخش امور فنی در شورای کیفیت و انطباق ابوظبی.

عمر السویدی تاکید کرد که میزبانی امارات متحده عربی از این نشست ها در راستای اهداف استراتژی ملی صنعت و فناوری پیشرفته است، زیرا سیستم زیرساخت کیفیت یکی از ارکان “پروژه 300 میلیاردی” برای بهبود کارایی و عملکرد است. بخش صنعت در کشور و اتخاذ و به کارگیری بهترین شیوه های بین المللی در مشخصات، سیستم ها و برنامه های استاندارد.

وی افزود: سیستم زیرساخت کیفی با ابتکارات وزارتخانه مانند «برنامه محتوای ملی» و طرح «ساخت در امارات» برای افزایش جذب سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و تحریک نوآوری در بخش صنعتی ما یکپارچه شده است به ارزش 187 میلیارد درهم، افزایش بیش از 60 درصدی تا پایان سال گذشته نسبت به سال 2020 که این وزارتخانه تأسیس شد، بهره وری صنعتی در کشور نیز در مدت مشابه شاهد افزایش حدود 27 درصدی بود. بخش صنعت با 205 میلیارد درهم در حال حاضر و افزایش بیش از 55 درصدی نسبت به سال 2020، پس از بخش خرده‌فروشی، دومین سهم را در تولید ناخالص داخلی کشور تبدیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امارات متحده عربی در منطقه پیشتاز است و در رتبه یازدهم جهانی در شاخص کیفیت زیرساخت برای توسعه پایدار سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) قرار دارد و در امارات بیش از 27000 مشخصات استاندارد و مقررات فنی را اعمال می کنیم که بسیاری از زمینه ها را پوشش می دهد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا