اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

تحقیقات امارات متحده عربی سازمان مخفی جدیدی را نشان می دهد که توسط اعضای اخوان المسلمین تشکیل شده است

تحقیقات انجام شده توسط دادستانی عمومی امارات نشان داده است که یک “سازمان مخفی” جدید توسط اعضای اخوان المسلمین امارات، که در سال ۲۰۱۳ منحل شده بود، در خارج از کشور تشکیل شده است. مقامات این موضوع را روز جمعه اعلام کردند.

این گروه مخفی جدید با هدف احیای اخوان المسلمین تشکیل شده است.

یک عضو دستگیر شده این سازمان اعتراف کرده و جزئیاتی از نحوه عملکرد گروه و برگزاری کمپین‌های نفرت‌انگیز و تهمت علیه امارات را بیان کرده است.

تیمی از دادستانی عمومی در حال حاضر تحقیقات فشرده‌ای را برای تأیید جزئیات اعترافات و یافته‌های سرویس امنیت ملی انجام می‌دهد.

آنچه مقامات تاکنون می‌دانند
با نظارت بر فراریانی که در سال ۲۰۱۳ به غیاب محاکمه شده بودند، سرویس امنیت ملی متوجه شد که دو گروه از این سازمان تروریستی در خارج از کشور ملاقات کرده‌اند.

با پیوستن اعضای جدید، آن‌ها سازمان مخفی جدیدی را برای احیای فعالیت‌های اخوان المسلمین امارات تشکیل دادند.

مشخص شد که آن‌ها از منابعی در داخل امارات و دیگر گروه‌های تروریستی در خارج از کشور تأمین مالی دریافت می‌کنند.

اعترافات
عضو دستگیر شده این سازمان جزئیاتی از ساختار و فعالیت‌های گروه را توضیح داد.

برخی از کمپین‌های تهمت‌زنی آن‌ها به دستاوردهای امارات شک و تردید وارد کرده و کشور را در مسائل حقوق بشر هدف قرار داده و اقداماتی علیه نهادهای رسمی را تحریک کردند، به گفته دادستانی عمومی.

هدف آن‌ها “تضعیف اعتماد به دولت امارات و برانگیختن افکار عمومی از طریق صفحات آنلاین جعلی و حساب‌های تبلیغاتی” بود، افزوده شد.

برخی از آن‌ها به طور مستقیم با گروه‌های بین‌المللی حقوق بشر در ارتباط بودند و اطلاعات نادرستی درباره مقامات امارات ارائه می‌دادند تا گزارش‌های منفی علیه کشور منتشر شود.

هویت جعلی
این سازمان مخفی با دیگر گروه‌های تروریستی در زمینه‌های رسانه‌ای، اقتصادی و آموزشی همکاری می‌کرد تا تأمین مالی را تضمین کرده و حضور خود را حفظ کند.

در یک کشور، این گروه با چندین جبهه که به عنوان سازمان‌های خیریه یا اندیشکده‌ها و کانال‌های تلویزیونی فعالیت می‌کنند، ارتباط دارد که مهم‌ترین آن‌ها بنیاد قرطبه (TCF) است.

این بنیاد از سال ۲۰۱۴ به عنوان یک سازمان تروریستی در آن کشور طبقه‌بندی شده و خود را به عنوان یک مؤسسه “اندیشکده” خاورمیانه معرفی می‌کند. این بنیاد به رهبری انیس التکریتی، یکی از رهبران اخوان المسلمین مقیم خارج، که نقش مهمی در سازماندهی تظاهرات در مقابل سفارت‌های امارات و سازمان‌های بین‌المللی ایفا کرده است، اداره می‌شود.

اعضای فراری این گروه در جلسات آنلاین با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند و گاهی یکدیگر را ملاقات می‌کردند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا