اخبار ایرانیان دبیاخبار املاک دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

تبادل دانش دولت امارات متحده عربی با ۳۷ کشور

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، در این رویداد، جلسه‌ای محوری برگزار شد که به نقش مرکزی اصل ایجاد و گسترش شراکت‌های استراتژیک دوجانبه در سطح بین‌المللی برای تسریع در تحقق ۱۷ هدف توسعه پایدار که توسط سازمان ملل برای سال 2030 به اجماع جهانی رسیده، اختصاص داشت. در این جلسه، هیئت اماراتی مدل پیشرو کشور در ایجاد شراکت‌ها را معرفی کرد که تأثیر پایدار آن بر توسعه فعالیت‌های دولتی و حمایت از مسیرهای رشد اقتصادها و جوامع مشهود است.

عنوان جلسه «ایجاد و تقویت شراکت‌های مؤثر برای تسریع در تحقق اهداف توسعه پایدار» بود و این موضوع با تلاش‌های دولت امارات در زمینه همکاری‌های بین‌المللی و تبادل تجربیات و مدل‌های موفق همخوانی داشت. هدف شماره ۱۷ از اهداف توسعه پایدار، «ایجاد شراکت‌ها برای دستیابی به اهداف» است.

در این جلسه، نهج شراکت‌های تبادل دانش دولت امارات با بیش از ۳۷ کشور و دولت در سراسر جهان معرفی شد. هدف از برگزاری این جلسه، مستندسازی تأثیر جهانی برنامه تبادل دانش دولتی و نقش آن در تحقق اهداف و مقاصد هدف ۱۷ توسعه پایدار بود که به فعال‌سازی شراکت‌های جهانی برای توسعه پایدار مربوط می‌شود. این شراکت‌ها شامل دولت‌ها، بخش خصوصی و جامعه مدنی است و مستندسازی دستاوردها به غنای اطلاعات و داده‌های لازم برای اندازه‌گیری و نظارت بر پیشرفت شراکت‌ها و تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم آن‌ها در تحقق سایر اهداف توسعه پایدار کمک می‌کند.

در این جلسه، عبدالله ناصر لوتاه، معاون وزیر امور مجلس وزراء برای تبادل دانش و رقابت‌پذیری و رئیس کمیته ملی اهداف توسعه پایدار، محمد سيف السويدي، مدیرعامل صندوق ابوظبی برای توسعه، و دکتر العنود الحاج، معاون وزیر امور توسعه سبز و تغییرات اقلیمی، و همچنین مقامات و کارشناسانی از کشورهای رواندا، مغولستان، صربستان، مالزی، مالت، ازبکستان و فیجی حضور داشتند.

مدیریت جلسه بر عهده افشین مولافی، پژوهشگر ارشد در موسسه سیاست خارجی دانشگاه جان هاپکینز بود.

در این جلسه، به ارزش شراکت‌های مؤثر در پیشبرد اهداف توسعه پایدار پرداخته شد و بر اهمیت به‌روزرسانی دولت‌ها و حمایت از تحولات مثبت و تقویت مفاهیم شراکت تأکید شد که به کشورها و جوامع در تحقق اهداف توسعه پایدار کمک می‌کند و چالش‌های آینده را به فرصت تبدیل می‌کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا