اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

بیل گیتس: نشست COP28 در امارات بسیار فراتر از انتظارات من بود

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، بیل گیتس، رئیس مشترک بنیاد بیل و ملیندا گیتس، تاکید کرد: “جلسه Cop28 در امارات بسیار فراتر از انتظارات من بود، با سازماندهی عالی و روحیه مثبتی که توسط شرکت کنندگان نشان داده شد، به ویژه اینکه چگونه فرصتی را برای استارتاپ های نوآور فراهم کرد. شرکت ها برای ارائه ایده های جدید در مورد آب و هوا و ملاقات با شرکت های بین المللی برای تبادل ایده ها و راه حل ها.

بانک توسعه اسلامی با همکاری مرکز امداد و کمک‌های بشردوستانه ملک سلمان با عنوان «بهره‌گیری از کارهای خیریه برای توسعه: مسیر فاصله کمتر»، میزبان یک مجمع ویژه کار خیریه در ریاض بود. این رویداد برجسته، رهبران بشردوستانه و تجارت را از سراسر جهان گرد هم آورد تا پتانسیل عظیم سرمایه بشردوستانه را برای تسریع توسعه و تلاش‌های بشردوستانه کشف کنند.
این مجمع شاهد حضور شخصیت های برجسته بین المللی در زمینه امور خیریه و توسعه و کمک های بشردوستانه از جمله دکتر محمد الجاسر، رئیس گروه بانک توسعه اسلامی، دکتر عبدالله عبدالعزیز الربیعه، ناظر عمومی پادشاه بود. مرکز امداد و کمک های بشردوستانه سلمان، و شاهزاده نوف بنت محمد بن عبدالله، رئیس اجرایی بنیاد ملک خالد، بیل گیتس، رئیس مشترک بنیاد بیل و ملیندا گیتس، و بدر جعفر، مدیر عامل شرکت کرسنت و فرستاده ویژه. برای تجارت و بشردوستی

مرگ و میر کودکان

گفتگوی آغازین بین بیل گیتس و بدر جعفر، تعهد مادام العمر گیتس به سلامت جهانی و سفر او با بشردوستی، با تمرکز بر تحولات بشردوستی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، پتانسیل همکاری بیشتر بین بشردوستانه و بانک های توسعه، و همچنین موارد جدید مورد بحث قرار گرفت. چالش ها و فرصت هایی مانند تغییرات آب و هوایی ظهور فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی.

بیل گیتس با برجسته کردن سفر متحول کننده خود به آفریقا در سال 1993، توضیح داد که چگونه این دیدار واقعیت فقر و نرخ بالای بیماری های قابل پیشگیری را که یکی از دلایل اصلی مرگ و میر کودکان است، برای او آشکار کرد. در سال 2000، زمانی که بنیاد بیل و ملیندا گیتس تأسیس شد، حدود 10 میلیون کودک در سراسر جهان قبل از رسیدن به سن پنج سالگی جان خود را از دست دادند. این بنیاد با تلاش های متمرکز خود برای مبارزه با مالاریا و فلج اطفال و بهبود تغذیه، توانسته است این تعداد را به نصف کاهش دهد و هدف آن کاهش 50 درصدی مرگ و میر کودکان در دهه های آینده است.

گیتس با به اشتراک گذاشتن دیدگاه مثبت خود گفت: “من خوشبین هستم و احتمالات را می بینم. ما در حال پیشرفت هستیم، وضعیت بشردوستانه امروز بهتر از همیشه است، با افزایش امید به زندگی، تعداد بیشتری از کودکان که بیش از پنج سال زندگی می کنند، و فرصت های استفاده از فناوری تسریع کننده برای کاهش نابرابری ها بیشتر از همیشه است. من معتقدم که این فقط یک حالت احساسی نیست، بلکه یک واقعیت ملموس است. ما قادر به پیشرفت هستیم و قبلاً پیشرفت قابل توجهی داشته ایم.»
تغییر آب و هوا

تغییرات اقلیمی در صدر بحث ها قرار گرفت و بدر جعفر، که اولین همایش اقلیمی کسب و کار و بشردوستی را در COP28 رهبری کرد، بر نیاز فوری به تقویت همکاری های بین بخشی برای رسیدگی به چالش های اقلیمی و زیست محیطی تاکید کرد. وی توضیح داد: “چهار ماه پس از COP28 در امارات، ما شاهد گردهمایی منحصر به فردی بودیم که نشان دهنده یک نقطه عطف است، تحت نظر دکتر سلطان الجابر، که شخصیت هایی از بخش های مختلف را در یکی از جامع ترین نشست های تاریخ گرد هم می آورد، که تایید می کند. نیاز به تعهد موثر و ملموس از سوی بخش تجاری و بشردوستانه برای کار بر روی دستور کار آب و هوا.”

بر اساس تأثیر نامحدود بشردوستی، بحث به تحولات و روندهای جاری در امور بشردوستانه در خاورمیانه و آفریقا پرداخت. بدر جعفر توضیح داد: “خیر اندیشی یک بخش 2 تریلیون دلاری در سال است و من معتقدم که ما در منطقه خلیج فارس در نقطه عطفی برای اقدامات خیریه به سمت کمک های استراتژیک مبتنی بر شواهد و تاثیر محور هستیم. این به دلیل عوامل متعددی است، به ویژه همگرایی فناوری با انتظارات نسل بعدی تعاملی تر و تمرکز بیشتر بر شفافیت و مسئولیت پذیری.
کار خیرخواهانه

بیل گیتس، پیشگام در چندین پیشرفت فناوری، در بحث در مورد روندهای آینده در امور بشردوستانه، تأکید کرد که تخصیص استراتژیک منابع به سمت توسعه فناوری هایی مانند هوش مصنوعی و بلاک چین برای منافع اجتماعی می تواند موج جدیدی از بشردوستی مؤثر را باز کند.

گیتس گفت: «من نمی‌توانم تأثیری که هوش مصنوعی بر هر حوزه‌ای از تلاش‌های بشری خواهد داشت را اغراق کنم. چه کشف داروهای جدید برای مداخلات بهداشتی، ارائه توصیه‌های پزشکی، یا ارائه یک مربی شخصی برای هر کودک که به زبان آنها با آنها صحبت می‌کند و نه تنها موضوع را می‌فهمد، بلکه انگیزه‌های آن‌ها و نحوه تعامل را نیز درک می‌کند. ”

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا