اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

برنامه های جدید و تخفیف تا 50 درصد برای “فارغ التحصیلان دبیرستان” در دانشگاه شارجه

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، ثبت‌نام و رزرو جایگاه در تمام دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه شارجه با استقبال زیادی از سوی دانشجویان مواجه شده است. دانشجویان از همان روز اول انتشار نتایج مقطع متوسطه برای دریافت فرم‌های پذیرش و رزرو جایگاه حضور یافته‌اند.

رئیس دانشگاه، دکتر حمید مجول النعیمی، تأکید کرد که دانشگاه همانند هر سال، برنامه‌های جدیدی را برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار و تقاضای متقاضیان ارائه می‌دهد. این امر پس از بررسی بازار داخلی و جهانی و اطمینان از تأمین نیازهای جامعه به تخصص‌ها برای مشارکت در توسعه جامعه و پاسخگویی به نیازهای بخش‌های مختلف بازار کار انجام شده است.

وی افزود: “امسال دانشگاه ثبت‌نام در چند برنامه کارشناسی جدید را آغاز کرده است: کارشناسی علوم اقتصادی که توسط دانشکده مدیریت کسب‌وکار ارائه می‌شود، کارشناسی علوم در مهندسی میکاترونیک و ربات‌ها که توسط دانشکده مهندسی ارائه می‌شود، و کارشناسی حقوق به زبان انگلیسی که توسط دانشکده حقوق ارائه می‌شود.”

مدیر اداره پذیرش دانشگاه شارجه، دکتر عائشه بو خاطر، گفت که تعداد کل درخواست‌های ثبت‌نام در دانشگاه تاکنون به حدود 4900 نفر رسیده و انتظار می‌رود این تعداد با پایان دوره ثبت‌نام به 5500 نفر برسد. تاکنون به 4071 نفر پیشنهاد پذیرش داده شده است. ثبت‌نام تا ماه آگوست ادامه دارد. با توجه به استقبال بسیار زیاد که از ظرفیت دانشکده‌های پزشکی و علوم بهداشتی فراتر است، ثبت‌نام برای این دانشکده‌ها تا نیمه ژوئیه خاتمه می‌یابد، اما برای سایر دانشکده‌ها تا 12 آگوست ادامه خواهد داشت.

بو خاطر افزود که محبوب‌ترین برنامه‌های امسال شامل پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، علوم بهداشتی، مهندسی، رشته‌های دانشکده کامپیوتر و فناوری اطلاعات به ویژه مهندسی امنیت سایبری و علوم کامپیوتر، کارشناسی مدیریت کسب‌وکار، کارشناسی روابط بین‌الملل در دانشکده سیاست‌های عمومی، برنامه‌های دانشکده حقوق و رشته جامعه‌شناسی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی و اجتماعی هستند.

مدیر پذیرش تأکید کرد که دانشگاه تسهیلات متعددی برای ثبت‌نام فراهم کرده است، از جمله ثبت‌نام آنلاین، پرداخت الکترونیکی شهریه، ارتباط با دانشجویان از طریق ایمیل و پیامک، برگزاری آزمون‌های تعیین سطح معادل EMSAT، ارتباط با سیستم هویت ملی امارات برای تسهیل ورود اطلاعات، ارتباط اطلاعات دانشجویان جدید با شرکت برق، آب و گاز شارجه برای تسهیل درخواست بورس تحصیلی برای شهروندان شارجه، و همکاری با سازمان‌های اعطاکننده بورس مانند نافس، وزارت دفاع، سازمان تنظیم ارتباطات، سازمان راه‌ها و حمل‌ونقل دبی، هواپیمایی امارات و دفاتر فرهنگی دانشجویان بورسیه.

دکتر عائشه بو خاطر توضیح داد که دانشگاه در ساختمان اصلی خود میزبان دانشجویان و والدین آنها است تا با اساتید دانشکده‌های مختلف آشنا شوند و درباره رشته‌های ارائه‌شده سؤالات خود را مطرح کنند. همچنین دانشگاه روزهای 13 و 14 ژوئیه در شورای محله موی‌لح و شورای محله سیوح به همکاری با شورای محلات و شرکت برق، آب و گاز شارجه روزهای باز خواهد داشت تا به دانشجویان در فرآیند ثبت‌نام و درخواست بورس کمک کند.

وی افزود که دانشگاه 50% تخفیف در شهریه نیمسال اول به دانشجویانی که معدل 90% یا بالاتر در دیپلم داشته‌اند، 30% تخفیف در کل شهریه نیمسال برتر برای دانشجویانی با معدل 3.8 و 40% تخفیف در رشته‌های پزشکی برای دانشجویان با معدل 90% ارائه می‌دهد. همچنین 50% تخفیف طول دوره برای دانشجویان با حفظ معدل 3.0 در رشته‌های ریاضی، شیمی، فیزیک کاربردی، علوم زمین نفت و سنجش از دور در دانشکده علوم و تمام برنامه‌های دانشکده شریعت و مطالعات اسلامی وجود دارد. عالوه بر این، دانشگاه کمک‌های مالی و صندوق حمایت از دانشجویان را برای پرداخت شهریه ارائه می‌دهد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا