اخبار دبیاخبار دبی فارسی

با ارزش 2.7 میلیارد درهم. ADNOC Drilling برنده قرارداد تهیه و راه اندازی 3 دکل جدید

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، شرکت حفاری ADNOC امروز اعلام کرد که قراردادی به ارزش 2.7 میلیارد درهم برای ارائه سه دکل جدید برای پشتیبانی از عملیات دریایی در حال توسعه ADNOC در میدان دریایی زاکم منعقد کرده است.

عبدالرحمن السیاری، مدیر عامل شرکت حفاری ADNOC، تأیید کرد که اعطای قراردادی با این اهمیت به این شرکت، از مسیر صعودی سریع آن حمایت می‌کند، زیرا نشان‌دهنده رهبری و اعتماد به توانایی‌های آن است، و نشان می‌دهد که دکل‌های جدید پیشرفته‌ترین دکل‌ها خواهند بود. به طور کامل با فناوری های هوش مصنوعی بهبود یافته است.

وی افزود: همکاری با یک شرکت تخصصی به بزرگی گروه “Honghua” با طراحی و ساخت دکل های آتی که به توسعه بهره وری عملیات، افزایش ایمنی کمک می کند و ارزش استثنایی را برای صنعت حفاری به ارمغان می آورد، به صنعت حفاری کمک می کند. مشتریان ما در ADNOC Offshore.

طیبه عبدالرحیم الهاشمی، مدیرعامل شرکت فراساحلی ADNOC، گفت که تخصص و قابلیت‌های فن‌آوری پیشرفته ADNOC عاملی کلیدی است که از تسریع اهداف برآورده کردن نیازهای رو به رشد انرژی جهان به روشی ایمن و پایدار پشتیبانی می‌کند.

وی افزود: این قرارداد مشارکت آتی با حفاری ADNOC را برای به کارگیری آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌های هوش مصنوعی برای افزایش تولید انرژی و مشتقات آن، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و دستیابی به ارزش بالایی برای همه سهامدارانمان تثبیت می‌کند.

این قرارداد از توافق‌های موجود پیروی می‌کند که باعث افزایش درآمد بازده قرارداد بلندمدت و نرخ‌های بازده داخلی تضمین‌شده می‌شود. توجه داشته باشید که این قرارداد شامل بهره برداری از سه دکل جدید در جزایر مصنوعی ابتکاری موجود است که به تازگی در میدان دریایی زاکم برای حفاری و تکمیل چاه ها تاسیس شده اند.

Honghua سکوهای جدید را خواهد ساخت و آنها را با جدیدترین فناوری های هوش مصنوعی و سیستم های اتوماسیون قادر خواهد ساخت که این دکل ها در سال 2026 تحویل داده شوند و عملیات آغاز شود.

ADNOC Drilling با همکاری Honghua، سکوهای پیشرفته جدید را با بهره گیری از ماهیت تحول آفرین هوش مصنوعی، فناوری های دیجیتال و فناوری پیشرفته طراحی و ساخته خواهد شد هوش مصنوعی که سهم قابل توجهی در این زمینه دارد و عملیات خود را از ابوظبی مدیریت می کند.

سیستم های عملیاتی بیل مکانیکی با ارائه داده های واقع بینانه در مورد شرایط کاری و سطوح عملکرد طراحی می شود و آنها را قادر می سازد تا از درجه ای از استقلال و توانایی تصمیم گیری برای افزایش کارایی دکل و بهبود سطوح ایمنی و زمان تحویل برخوردار شوند.

این دکل‌ها در جزایر مصنوعی ابتکاری ADNOC کار خواهند کرد که محیطی ایده‌آل برای عملیات حفاری گسترده فراهم می‌کنند.

دکل های جدید که خدمات حفاری گسترده ای را ارائه می دهند، دارای قابلیت های پیشرفته ای هستند که آنها را قادر می سازد به راحتی و بدون نیاز به جداسازی بین چاه ها حرکت کنند، ویژگی که کارایی را بهبود می بخشد، ایمنی را افزایش می دهد و به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا حد زیادی کمک می کند.

کل هزینه های سرمایه ای برای خرید دکل های جدید تقریباً 771.2 میلیون درهم است که بیشتر آن در سال 2025 متمرکز خواهد شد.

انتظار می‌رود که سال 2027 اولین سالی باشد که شاهد همه جریان‌های درآمدی جدید دکل‌ها باشیم. توجه داشته باشید که چشم انداز مالی و انتظارات شرکت برای درآمدهای بخش حفاری جزایر که در حال حاضر 10 دکل را برای کل سال 2024 اداره می کند که از 734.5 تا 918.1 میلیون درهم متغیر است، بدون تغییر باقی می ماند.

خرید دکل های جدید در چارچوب طرح توسعه ناوگان این شرکت صورت می گیرد، زیرا پیش بینی می شود تعداد دکل های ناوگان حفاری ADNOC تا سال 2026 به حداقل 148 دکل برسد که شامل سه دکل موضوع این قرارداد می شود. علاوه بر سه دکل که قبلاً اعلام شده بود در مرحله اولیه برای کشف منابع انرژی غیر متعارف اضافه می شوند.

شایان ذکر است که ADNOC Drilling از زمان عرضه سهام خود برای اشتراک در سه ماهه چهارم سال 2021، بیش از 8 میلیارد درهم برای ساخت یکی از بزرگترین ناوگان حفاری یکپارچه در جهان سرمایه گذاری کرده است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا