اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

بانک اطلاعاتی هوشمند برای استعدادهای نویدبخش دولتی

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، سازمان فدرال منابع انسانی دولتی در حال ایجاد یک پایگاه داده هوشمند برای استعدادهای دولتی امیدوارکننده است، در چارچوب «چهارچوب کلی مدیریت استعدادهای امیدوارکننده در دولت فدرال». این پایگاه داده به عنوان مرجعی برای تمام نهادهای دولتی خواهد بود تا بتوانند از تجربیات و شایستگی‌های جوان در زمینه‌های مختلف استفاده کنند.

میثاء احمد کلثوم، مدیر مدیریت استراتژی و آینده در سازمان فدرال منابع انسانی دولتی، توضیح داد که چهارچوب کلی مدیریت استعدادهای امیدوارکننده در دولت فدرال، که اخیراً در پروژه‌های دستور کار ملی جوانان 2031 اعلام شده است، توسط اعضای شورای استعدادهای جوان این سازمان و با همکاری مؤسسه جوانان توسعه یافته است. این چهارچوب ابزار اصلی برای سرمایه‌گذاری در استعدادها و شایستگی‌های جوان دولتی است، که در راستای چشم‌انداز و جهت‌گیری‌های صاحب السمو شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت، و صاحب السمو شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس دولت و نخست‌وزیر و حاکم دبی، که جوانان را محرک اصلی مسیر کار دولتی و تضمین کننده آینده می‌دانند.

سازمان فدرال منابع انسانی دولتی، استعدادهای دولتی را به عنوان «گروهی از کارکنان که دارای ایده‌ها، دانش، مهارت‌ها و پتانسیل‌هایی هستند که به آنها توانایی عملکرد مؤثر در زمینه‌های شغلی مختلف را می‌دهد و نتایج برجسته‌ای را محقق می‌کنند که به ارائه ارزش بیشتر به سازمان و تحقق آرزوهای دولت امارات کمک می‌کند»، تعریف کرده است.

کلثوم گفت که این چهارچوب به دنبال کشف و توسعه استعدادهای ملی دولتی و تجهیز آنها با بهترین مهارت‌ها و تجربیات است تا اطمینان حاصل شود که سرمایه انسانی آماده همگام شدن با روندهای آینده در وزارتخانه‌ها و نهادهای فدرال است. همچنین این چهارچوب ابزاری است که به نهادها امکان می‌دهد محیطی حمایتی و توانمندساز برای استعدادهای جوان ایجاد کنند، از طریق مشارکت آنها در ساخت آینده و طراحی پروژه‌های نوآورانه تحولی در سطح دولت.

کلثوم همچنین اظهار داشت که هدف اصلی این چهارچوب، تقویت مکانیزم‌های کشف استعدادهای جوان امیدوارکننده در نهادهای دولتی فدرال، توانمندسازی آنها و مشارکت در توسعه کار دولتی کشور است. همچنین به تصمیم‌گیرندگان امکان می‌دهد استعدادهای مناسب را برای پروژه‌ها و ابتکارات بر اساس تخصص یا حوزه انتخاب کنند. سازمان فدرال منابع انسانی دولتی قصد دارد از طریق این چهارچوب، پایگاه داده هوشمندی از استعدادهای دولتی ایجاد کند که به عنوان مرجعی برای استفاده نهادهای دولتی از تجربیات و شایستگی‌های جوان در زمینه‌ها و بخش‌های مختلف باشد.

او اشاره کرد که چهارچوب کلی مدیریت استعدادهای امیدوارکننده در دولت فدرال دارای سه ویژگی اصلی است: اول، این چهارچوب کاملاً توسط جوانان توسعه یافته است، که نشان‌دهنده رویکرد رهبری حکیمانه به توانمندسازی جوانان و مشارکت آنها در طراحی سیاست‌های دولتی است. دوم، این چهارچوب دارای انعطاف‌پذیری است که به نهادهای دولتی اجازه می‌دهد از ابزارها و روش‌های راهنمایی ارائه شده در چهارچوب استفاده کنند یا ابزارهایی را که با ماهیت کارشان سازگار است انتخاب کنند. و سوم، این چهارچوب تعریف یکپارچه‌ای از استعدادهای امیدوارکننده در سطح کشور ارائه داده است، با در نظر گرفتن تفاوت‌ها و تنوع عناوین شغلی بر اساس دلایل و جنبه‌های مختلف.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا