ورزشیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

بازیکن بدمینتون متولد دبی به المپیک راه یافت: دوست مدرسه‌ای آرزوی تانیشا را در پاریس برآورده کرد

در یک شب ابری شنبه در پاریس، کلیفورد کراستو، همسرش تولیپ و پسرشان کریستیانو، با خوشحالی باران پاریس را در آغوش گرفتند و در صف ورود به آرنای پورت د لا شاپل، محل برگزاری مسابقات بدمینتون در المپیک پاریس ایستاده بودند.

سال‌ها فداکاری به زودی به شیرین‌ترین ثمر خواهد رسید، زیرا دختر کلیفورد و تولیپ، تانیشا، در آستانه تحقق بزرگ‌ترین رویای زندگی‌اش بود.

این بازیکن بدمینتون متولد دبی، نماینده هند، کشور اصلی‌اش، در المپیک است.

اما ساعات قبل از شروع اولین مسابقه‌اش در رویداد doubles زنان، والدین و برادر کوچکش تنها حامیان او نبودند که منتظر بودند تا این لحظه المپیکی را مشاهده کنند.

سیدل واره‌لا، همکلاسی قدیمی‌اش در مدرسه هندی‌ها در دبی، به تازگی از لندن به پاریس رسیده بود تا برای بهترین دوستش تشویق کند.

تانیشا ۲۰ ساله و سیدل در یک ساختمان در بر دبی بزرگ شدند و هر روز صبح با یک اتوبوس مدرسه به مدرسه می‌رفتند. این دو بهترین دوست هر چیز کوچک را با هم به اشتراک می‌گذاشتند و یک آرزوی بزرگ داشتند: آرزوی تانیشا بازی در المپیک و آرزوی سیدل تشویق او از تماشاگران بود.

سیدل به خلیج تایمز گفت: “ما از کلاس اول در دبی دوست بودیم. او حتی قبل از اینکه من او را ملاقات کنم، شروع به بازی بدمینتون کرده بود. ما دوستان بسیار نزدیکی شدیم. حتی آن زمان هم او رویای بازی در المپیک را داشت و به من می‌گفت: ‘وقتی به المپیک بروم، تو باید بیایی و من را تماشا کنی، مهم نیست در آن زمان کدام نقطه از دنیا باشی.'”

“پس حالا تصمیم گرفتم که به اینجا بیایم.”

در حالی که تانیشا در سال ۲۰۱۸ دبی را ترک کرد تا به آکادمی بدمینتون مشهور پله‌لا گوپیچند در حیدرآباد بپیوندد، خانواده سیدل به بریتانیا نقل مکان کردند و او اکنون در یک شرکت داروسازی در حال گذراندن دوره کارآموزی است.

با وجود فاصله‌های جغرافیایی بزرگ، این دو دوست مدرسه‌ای همچنان بسیار نزدیک مانده‌اند.

تانیشا و شریکش، قهرمان دو نفره، اشوینی پوناپا، ممکن است اولین مسابقه خود را در برابر جفت شماره هشت جهان از کره جنوبی، کیم سو یئونگ و کونگ هی یونگ در پاریس باختند، اما این موضوع روحیه خانواده کراستو و سیدل را تضعیف نکرد.

سیدل گفت: “من هیچ کلمه‌ای برای توصیف احساسی که او واقعاً در المپیک بازی می‌کند و من اینجا هستم تا او را تماشا کنم، ندارم. این فوق‌العاده است. می‌دانید، هر چیزی که او به عنوان یک کودک در خواب می‌دید، به حقیقت پیوسته است. من برای او بسیار خوشحالم.”

“او بسیار سخت کار کرده است، من دیده‌ام که او برای رسیدن به اهدافش تلاش کرده و ساعت‌های طولانی تمرین کرده است. او حتی در آخر هفته‌ها هم تمرین می‌کرد و بسیار سخت کار کرده تا به این مرحله برسد.”

“بنابراین وقتی متوجه شدم که او برای المپیک واجد شرایط شده است، گفتم — ‘من می‌آیم، مهم نیست چه.’ برای من کمی دشوار بود، تازه کارآموزی‌ام را شروع کرده بودم، اما احساس کردم باید به پاریس بیایم چون تانیشا بازی می‌کند.”

تولیپ از دیدن سیدل و برادرش، سینکلر، در پاریس برای اولین بازی المپیکی دخترش بسیار خوشحال بود.

او گفت: “ما بسیار خوشحالیم که آنها را می‌بینیم، بعد از شش سال دوباره این بچه‌ها را می‌بینیم.”

“ما در یک ساختمان زندگی می‌کردیم. آنها در یک کلاس، همان مدرسه بودند. حضور آنها این لحظه را زیباتر کرده است.”

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا