اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

این مبلغ حداکثری است که مسافر مجاز است بدون افشای آن به گمرک وارد کند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، دائرة قضای ابوظبی از مسافران به مقصد و از مقصد به امارات متحده عربی خواسته است که در صورت داشتن ارز، فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی که از حد مجاز بیشتر است، آن را افشا کنند. حد مجاز 60 هزار درهم یا معادل آن به ارزهای خارجی است. این اقدام برای جلوگیری از ارتکاب جرم عدم افشا و مواجهه با عواقب قانونی ضروری است.

این دائرة قضایی سه دلیل برای وقوع در این جرم مشخص کرده است: کمبود آگاهی و درک نسبت به خطر این عمل، فرار از پرداخت عوارض گمرکی که طبق قانون گمرک تعیین می‌شود، و پنهان کردن منبع این وجوه که ممکن است از منابع غیرقانونی باشد. همچنین تأکید شده است که مسافران باید مبالغ مالی یا فلزات و سنگ‌های قیمتی که ارزش آن‌ها از 60 هزار درهم بیشتر است، طبق نظام افشای صادر شده از سوی بانک مرکزی افشا کنند.

دائرة قضایی ابوظبی اشاره کرد که هر کسی که عمداً اطلاعاتی را که باید افشا شود پنهان کند یا اطلاعات نادرست ارائه دهد، با حبس و جریمه یا یکی از این دو مجازات مواجه خواهد شد. دادگاه می‌تواند حکم به مصادره وجوه ضبط شده دهد. عواقب این جرم شامل مسئولیت قانونی، از دست دادن وجوه و اشیاء مورد استفاده در ارتکاب جرم، تأثیر بر اقتصاد کشور و سیاست‌های مالی و پولی، و همچنین احتمال مظنون بودن به پولشویی یا تأمین مالی تروریسم است.

این دائرة بر این نکته تأکید کرده است که پیشگیری از این جرم نیازمند رعایت تمام دستورالعمل‌هایی است که حد مجاز مبالغ ارز، فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی که باید افشا شوند، را مشخص می‌کند.

همچنین، هیئت فدرال هویت و تابعیت و گمرک و امنیت مرزها سیستم الکترونیکی (افصح) را برای افشای مبالغ نقدی در اختیار مسافران راه‌اندازی کرده است. این سیستم در نسخه‌های الکترونیکی و هوشمند از طریق اپلیکیشن تلفن همراه در دسترس است تا مسافران بتوانند به راحتی و در مدت زمان کوتاهی، قبل و حین سفر، اطلاعات خود را ثبت کنند و روند افشا را انجام دهند. این اقدام در راستای ارائه سفری امن و راحت برای مسافران به امارات و از آنجا به سایر مقاصد است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا