اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسیورزشی

این خواهران اماراتی برای اینکه بهترین مبارزان MMA شوند، روزی ۱۰ ساعت تمرین می‌کنند.

زینب الحمادی، ورزشکار اماراتی و خواهر کوچکش، غلا الحمادی، هدف‌های بلندی دارند. آن‌ها می‌خواهند بهترین ورزشکاران MMA و جیو-جیتسو باشند و کشور امارات را مفتخر کنند.

با تشویق مادر حمایتگرشان، آن‌ها در هر دو رشته ورزشی مدال‌های متعددی کسب کرده‌اند. اکنون هدفشان دفاع از مدال طلای خود در مسابقات جهانی جوانان IMMAF 2024 است که در خانه‌شان، ابوظبی، برگزار می‌شود. آن‌ها برای این مسابقات که از ۶ تا ۱۰ آگوست برگزار می‌شود، حداقل ۸ تا ۱۰ ساعت در روز تمرین می‌کنند.

زینب در گفتگو با خلیج تایمز گفت: «ما یک کمپ تمرینی بسته داریم و هر روز تمرین می‌کنیم. برنامه‌ریزی دقیقی برای MMA، جیو-جیتسو و تمرینات کاردیو داریم. صبح‌ها دو ساعت تمرین می‌کنیم و در عصر این زمان به چهار ساعت می‌رسد. ما سه ساعت جیو-جیتسو و یک ساعت کاردیو انجام می‌دهیم.»

نسخه سوم مسابقات جهانی جوانان IMMAF 2024 قرار است بزرگ‌ترین دوره این مسابقات باشد و حدود ۸۵۰ ورزشکار از ۴۵ کشور در آن شرکت خواهند کرد. دفاع از مدال طلای آن‌ها در این سطح بزرگ، دستاورد مهمی برای خواهران ال حمادی است.

غلا گفت: «این یک فرصت مهم است که باید به دنبال آن برویم. ما در مسابقات زیادی شرکت کرده‌ایم و تقریباً در هر مسابقه مقام اول را کسب کرده‌ایم. مسابقات جهانی یک فرصت بزرگ است و به ما بسیار نزدیک است.»

زینب با تأکید بر اهمیت این مسابقات افزود: «ان‌شاءالله هدف ما کسب مدال طلا و دفاع از عناوین‌مان است. اینجا دنیای MMA است. چه کسی نمی‌خواهد عنوان خود را دفاع کند و بهترین باشد؟»

تمرینات سخت آن‌ها تنها به کمپ محدود نمی‌شود و به خانه نیز کشیده می‌شود، جایی که مادرشان، ندا النعیمی، که خود نیز ورزشکار است، آن‌ها را به تلاش بیشتر تشویق می‌کند.

زینب گفت: «مادرم هم ورزشکار است. بنابراین وقتی در خانه هستیم، او ما را جمع می‌کند تا بیشتر تمرین کنیم. او همیشه از ما حمایت کرده و می‌خواهد بهترین باشیم و کشورمان و رئیس‌جمهور شیخ محمد بن زاید را به خاطر دستاوردهایمان خوشحال کند.» همچنین اشاره کرد که مادرشان دارای کمربند سیاه در جودو و کمربند قهوه‌ای در جیو-جیتسو است.

غلا نیز درباره خانواده ورزشی‌شان گفت: «او اکنون بیشتر در MMA مشغول شده و می‌خواهد در این ورزش بیشتر از ما حمایت کند. برادرمان زاید هم ورزشکار است. پدر مرحوم‌مان، محمد الحمادی، داور بسکتبال بود.»

تعطیلات تابستانی به برنامه تمرینی آن‌ها کمک کرده است. اما خواهران توانسته‌اند تعادل خوبی بین ورزش و تحصیلات خود برقرار کنند. از سال تحصیلی جدید، زینب در کلاس دوازدهم و غلا در کلاس دهم خواهد بود.

آن‌ها گفتند: «ما در تحصیلات‌مان خوب عمل کرده‌ایم و هر دو نمرات بالایی کسب کرده‌ایم. اکنون که تعطیلات تابستانی است، می‌توانیم بر روی ورزشی که می‌خواهیم تمرکز کنیم.»

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا