اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

اکسپو سیتی دبی میزبان اجلاس شهرهای آسیا و اقیانوسیه در سال 2025 است

به گزارش توئیتر دبی به نقل از خبرگذاری البیان، اکسپو سیتی دبی میزبان اجلاس شهرهای آسیا و اقیانوسیه و مجمع شهرداران 2025 – یکی از بزرگترین و متنوع ترین گردهمایی های جهانی شهرداران، رهبران شهرها و کارآفرینان – است که برای اولین بار در خاورمیانه برگزار می شود.

تعدادی از شهرها از سراسر آسیا-اقیانوسیه برای میزبانی این رویداد درخواست داده اند که از 27 تا 29 اکتبر 2025 در مرکز نمایشگاهی دبی آغاز می شود. با پیوند منطقه خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا با منطقه آسیا و اقیانوسیه. این رویداد طیف گسترده ای از کارشناسان و رهبران را گرد هم می آورد که در خط مقدم کار برای شکل دادن به شهرها برای آینده هستند و بر ایجاد فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در برنامه های رشد پایدار و توسعه شهری تمرکز خواهند کرد.

این اجلاس ابتکار شورای شهر بریزبن استرالیا است و نشست سال 2025 که توسط اکسپو سیتی دبی برگزار می شود، پذیرای شهرداران، رهبران دولت، سیاست گذاران، کارآفرینان، استارت آپ ها، جوانان و دانشگاهیان ارشد از سراسر جهان برای شرکت در برنامه ها و رویدادها خواهد بود. که توسط گروه اکسپو دبی طراحی و برنامه ریزی شده اند.

عالیجناب ریم بنت ابراهیم الهاشمی، وزیر دولت در امور همکاری های بین المللی و مدیر عامل سازمان اکسپو سیتی دبی، گفت: اکسپو سیتی دبی مقصدی منحصر به فرد برای زندگی و کار در نزدیکی فرودگاه بین المللی جدید آل مکتوم و مرکز نمایشگاه های دبی است. همچنین محل ملاقات تصمیم گیرندگان و تجار علاقه مند به همکاری است. به منظور دستیابی به رشد پایدار، ما مفتخریم که از میان تعدادی از شهرهای جهانی که برای میزبانی اجلاس شهرهای آسیا و اقیانوسیه در سال 2025 رقابت کردند، انتخاب شده ایم.

جناب عالی افزود: ما در اکسپو سیتی دبی بر اساس یک دهه تجربیات غنی و چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد کار می‌کنیم که با مقدمات برگزاری نمایشگاه استثنایی 2020 دبی و میزبانی موفق آن با مشارکت 192 کشور آغاز شد و تا میزبانی بیست و هشتمین کنفرانس آب و هوای سازمان ملل متحد (COP28)، و ما در مسیر توسعه شهری پیش می رویم که… “این شاهد تبدیل ما به شهری برای ایجاد فرصت ها، نوآوری و به اشتراک گذاری دانش بوده است.

جلالتمآب عبدالله محمد الباستی، دبیرکل شورای اجرایی امارت دبی، گفت: بر اساس تعهد دبی به پیشرفت جهانی در زمینه برنامه ریزی شهری و رشد اقتصادی هوشمند و پایدار، ما خرسند و مفتخریم که میزبان اجلاس 2025 شهرهای آسیا و اقیانوسیه و مجمع شهرداران باشیم.

عالیجناب افزود: “شهرها محیطی محرک برای سرمایه گذاری، رفاه جوامع و تبادل ایده ها هستند و ما از راه حل های نوآورانه برای زیست پذیرتر، کارآمدتر و انعطاف پذیرتر شهرها استقبال می کنیم.” نقش اساسی در توسعه شهرهای آینده در منطقه و جهان دارد و مرکز نمایشگاهی دبی یک انجمن برجسته خواهد بود که رهبران شهر و کارآفرینانی را که به دنبال ارتباط، همکاری و ایجاد رشد مثبت و مسئولانه برای نسل‌های آینده هستند، گرد هم می‌آورد.

اجلاس شهرهای آسیا-اقیانوسیه که 28 سال پیش توسط شورای شهر بریزبن استرالیا تأسیس شد، با بیش از 600 شهر تا به امروز، به عنوان یک رویداد امضایی برای منطقه آسیا-اقیانوسیه تلقی می شود که باعث رشد اقتصادی و همکاری در بین شهرها می شود. اجلاس شهرهای آسیا و اقیانوسیه هر دو سال یکبار برگزار می شود و به طور متناوب بین بریزبن و سایر شهرها برگزار می شود. میزبانان بین المللی قبلی عبارتند از سیاتل (2001)، چونگ کینگ چین (2005)، اینچئون کره جنوبی (2009)، کائوسیونگ تایوان (2013) و دایجئون کره جنوبی (2017).

اجلاس شهرهای آسیا و اقیانوسیه 2023 در بریزبن، استرالیا پروژه های شهری به ارزش 2.3 میلیارد دلار استرالیا (حدود 5.6 میلیارد درهم) را به نمایش گذاشت، بیش از 1000 شرکت کننده به نمایندگی از 171 شهر، از جمله 118 شهردار و معاون شهردار، و شامل 180 سخنران و مسئول و 78 غرفه دار در طول سه روز جذب شدند.

کریستا آدامز، معاون شهردار بریزبن، گفت: «اجلاس شهرهای آسیا و اقیانوسیه یکی از بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین گردهمایی‌های رهبران و کارشناسان شهری در جهان است و ما مفتخریم که با توجه به موقعیت استراتژیک دبی راه‌اندازی شده است توانایی آن برای رسیدن به بیش از دو سوم جمعیت جهان در کمتر از هشت ساعت پرواز، مکان مناسبی برای گسترش دامنه این رویداد پیشگام و اتصال بریزبن به جهان است و ما خوشحالیم که این رویداد محلی را به صحنه جهانی است و به ایجاد فرصت‌هایی برای توسعه و رشد ادامه می‌دهد.»

اکسپو سیتی دبی قبلا میزبان رویدادهای جهانی از جمله اکسپو 2020 دبی و بزرگترین کنفرانس اقدام آب و هوایی تا کنون، بیست و هشتمین کنفرانس آب و هوای سازمان ملل (COP28) در سال 2023 بوده است. همچنین افتتاحیه انجمن شهرهای پایدار 2024 را سازماندهی کرد که نوآوری ها و راه حل ها را به اشتراک گذاشت و راه ها را برای توسعه شهری مثبت در سراسر خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا بررسی کرد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا