اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

انقلاب تحویل غذا در دبی: ربات‌های هوشمند در خدمت ساکنان

دبی: ربات‌ها در کمتر از ۳۰ دقیقه غذا و مواد غذایی را به ساکنان این منطقه تحویل می‌دهند.

این ربات‌ها به‌طور ایمن و مستقل بر روی پیاده‌روها حرکت کرده و در صورت نیاز ایستگاه‌های شارژ را پیدا می‌کنند و نیازی به مداخله انسانی ندارند.

سه ربات تحویل خودران به‌صورت درخواستی از تمامی رستوران‌ها و فروشگاه‌ها به ساکنان منطقه پلازا در شهر پایدار خدمات خود را آغاز خواهند کرد. این پروژه آزمایشی از امسال با همکاری آزمایشگاه‌های آینده دبی و لیو گلوبال راه‌اندازی می‌شود.

شهر پایدار یک جامعه کاملاً پیاده‌رو و بدون خودرو است.

این ربات‌های تحویل که به‌طور محلی توسط تیمی از رباتیک‌دانان و مهندسان از آزمایشگاه‌های آینده دبی توسعه یافته‌اند، دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای هستند، از جمله سیستم مدیریت ناوگان با ردیابی لحظه‌ای، سیستم تأمین و عملیات تحویل سفارشات طراحی شده توسط لیو گلوبال و محفظه تحویل امن که تنها توسط مشتری قابل دسترسی است و امنیت تحویل‌ها را تضمین می‌کند.

این ربات‌های تحویل خودران در کمتر از ۳۰ دقیقه در داخل جامعه تحویل می‌دهند. آن‌ها به‌طور ایمن و مستقل بر روی پیاده‌روها حرکت کرده و در صورت نیاز ایستگاه‌های شارژ را پیدا می‌کنند و نیازی به مداخله انسانی ندارند.

این ابتکار با هدف دبی برای تبدیل ۲۵ درصد از سفرها به سفرهای خودران تا سال ۲۰۳۰ هم‌راستا است. برخی دیگر از جوامع در دبی مانند سیلیکون اوسیس نیز آزمایش‌هایی از ربات‌ها در جوامع خود انجام داده‌اند.

خلیفه القامه، مدیر آزمایشگاه‌های آینده دبی در بنیاد آینده دبی، گفت: «این ربات‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که تحویل محصولات را در زمان کمتر از ۳۰ دقیقه تضمین کنند و به‌طور کامل مجهز به حرکت ایمن و کارآمد در محیط خود هستند و قادر به شناسایی ایستگاه‌های شارژ هستند، که نیاز به مداخله انسانی را حذف می‌کند.»

فادی الفارس، مدیرعامل NZE Solutions در SEE Holding، توسعه‌دهنده شهر پایدار، گفت: «ما قابلیت‌های ایده‌ها و راه‌حل‌های یکپارچه مختلف را آزمایش می‌کنیم. این مکان ایده‌آل برای آزمایش ربات‌های تحویل خودران و استقرار آینده آن‌ها است. طراحی شده با خوشه‌های مسکونی بدون خودرو، محیطی ایمن و مناسب برای آزمایش و عملکرد چنین فناوری‌های پیشرفته‌ای را فراهم می‌کند. این محیط امنیت ساکنان را تضمین کرده و فضایی کنترل‌شده برای بهینه‌سازی عملکرد و کارایی ربات‌های تحویل ارائه می‌دهد.»

حسن هلاس، مدیرعامل لیو گلوبال، گفت: «استقرار ربات‌های تحویل پیشرفته یک گام مهم برای انقلاب در لجستیک است.»

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا