اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

«امنیت سایبری»: هیچ نشانه‌ای از نفوذ به دلیل اختلال فنی جهانی وجود ندارد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، وزارت امور خارجه امارات، دیروز اعلام کرد که سیستم‌های الکترونیکی وابسته به این وزارتخانه به حالت عادی بازگشته و خدمات تأیید اعتبار به طور معمول از سر گرفته شده است. شورای امنیت سایبری دولت امارات تأکید کرد که هیچ نشانه‌ای از نفوذ یا حملات سایبری در حال حاضر وجود ندارد، پس از اختلال فنی جهانی در به‌روزرسانی نرم‌افزار CrowdStrike که بر سیستم‌های الکترونیکی تعدادی از بخش‌های استراتژیک در سراسر جهان تأثیر گذاشته است. شورای امنیت سایبری در بیانیه‌ای توصیه کرد که احتیاط لازم اتخاذ شود تا از قربانی شدن به دست هکرها که ممکن است از این اختلال به صورت سایبری سوءاستفاده کنند، جلوگیری شود. همچنین تأکید کرد که این اختلال فنی جهانی با همکاری شرکای رسمی و جهانی در حال مدیریت است.

وزارت امور خارجه از شهروندان اماراتی که در خارج از کشور هستند، خواست تا قبل از رفتن به فرودگاه‌ها با شرکت‌های هواپیمایی تماس بگیرند تا از وضعیت پرواز خود مطمئن شوند.

این وزارتخانه در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: «به منظور توجه به شهروندان اماراتی در خارج از کشور، توصیه می‌کنیم قبل از رفتن به فرودگاه‌ها با شرکت‌های هواپیمایی تماس بگیرید تا از وضعیت پرواز خود مطمئن شوید، زیرا چالش‌های فنی جهانی بر حرکت پروازها در برخی فرودگاه‌ها تأثیر منفی گذاشته است.»

از سوی دیگر، مرکز امنیت سایبری دبی تأکید کرد که «پس از اختلالی که در فناوری اطلاعات در سطح جهانی مشاهده شد، این مرکز به سرعت اقدام کرد تا از هر گونه تأثیر بر خدمات دولتی در دبی جلوگیری کند. این مرکز با شرکت‌های مربوطه ارتباط برقرار کرده و انتشار راه‌حل‌های جایگزین برای بازگرداندن سیستم‌های تحت تأثیر را تسهیل کرده است.» همچنین تأکید کرد که «در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از اینکه حملات سایبری باعث این اختلال فنی شده باشد، وجود ندارد.»

در زمینه‌ای دیگر، شرکت «گوگل» به‌روزرسانی‌های امنیتی فوری برای مرورگر «کروم» منتشر کرد تا آسیب‌پذیری‌های امنیتی را برطرف کند و شورای امنیت سایبری توصیه کرد که مرورگر «کروم» به آخرین نسخه شرکت «گوگل» به‌روزرسانی شود.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا