اخبار املاک دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

املاک دبی: آیا زمان مناسبی برای سرمایه گذاری برای خرید ویلا است؟

بازار املاک دبی در حال حاضر در مسیر صعودی قرار دارد و نشانه‌ای از کند شدن ندارد.

در نیمه اول سال 2024، ارزش معاملات بازار املاک دبی به 346 میلیارد درهم رسید که نسبت به سال 2023، 23 درصد افزایش داشته است. در این مدت، 100,520 معامله انجام شده و 50,000 سرمایه‌گذار جدید وارد بازار شده‌اند. این آمارها از سوی دفتر رسانه‌ای دبی (DMO) منتشر شده است.

با ادامه عملکرد قوی بازار املاک دبی در سال 2024، سرمایه‌گذاران بالقوه به طور فزاینده‌ای در حال پرسش هستند که آیا اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در ویلاهاست یا خیر. کارشناسان به این سوال پاسخ داده‌اند.

فعالیت قوی سرمایه‌گذاران در بازار املاک دبی

لوئیس آلسوپ، رئیس گروه Allsopp & Allsopp، گفت: «ما هنوز شاهد عملکرد قوی بازار هستیم که به نیمه دوم سال 2024 نزدیک می‌شویم. خریداران در سه سال گذشته بازده خوبی کسب کرده‌اند و این روند ادامه دارد؛ به طوری که متوسط قیمت هر فوت مربع برای فروش ویلاها 22 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و حجم معاملات نیز 80 درصد رشد داشته است.»

آلسوپ افزود که بازار در حال حاضر شاهد «فعالیت قوی سرمایه‌گذاران» است و فروش‌های پیش‌فروش سه برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. این افزایش قابل توجه در قیمت‌ها و حجم معاملات نشان‌دهنده تقاضای بالا از سوی سرمایه‌گذاران و خریداران است.

چارلی بنان، مدیرعامل شرکت Haus & Haus، توضیح داد که خریداران برای سرمایه‌گذاری در ویلاها می‌توانند انتظار بازده خالص 5 تا 8 درصدی داشته باشند. یکی از عوامل کلیدی در رونق بازار ویلا، عدم تعادل فعلی بین عرضه و تقاضاست. بنان گفت: «آمارهای اخیر نشان می‌دهد که اگر تمام املاکی که توسعه یافته‌اند، اکنون تحویل داده شوند، تنها حدود 15 درصد از مجموع املاک تکمیل شده، ویلاها و تاون‌هاوس‌ها هستند.»

آیا سرمایه‌گذاران باید ویلا بخرند یا صبر کنند؟

با این حال، هر دو کارشناس بر اهمیت بررسی دقیق قبل از سرمایه‌گذاری تأکید کردند. آلسوپ گفت: «قبل از خرید املاک، خریداران باید وضعیت مالی خود را به دقت ارزیابی کنند.»

بنان نیز این نظر را تأیید کرد و افزود: «آنها باید قیمت فروش را در نظر بگیرند و هزینه‌های حدود 6 تا 7 درصدی را نیز محاسبه کنند. اگر با وام خریداری کنند، مبلغی معادل 0.25 درصد از مبلغ وام نیز باید به اداره اراضی دبی پرداخت شود.»

مناطق مناسب برای سرمایه‌گذاری در ویلاها در دبی

برای کسانی که به سرمایه‌گذاری در ویلاها فکر می‌کنند، موقعیت مکانی یک عامل حیاتی است. آلسوپ به مناطقی مانند «تیلال الغاف»، «تاون اسکوئر» و «ویلا نوا» اشاره کرد و گفت که این مناطق در حال حاضر از پرتقاضاترین مکان‌ها هستند.

بنان اضافه کرد که «تیلال الغاف» به عنوان اولین توسعه مسکونی ماجد الفطیم در دبی در حال حاضر در مرحله تحویل بسیاری از زیرمناطق خود است و سرمایه‌گذاری در یک جامعه اصلی برای بسیاری موفقیت‌آمیز بوده است.

چشم‌انداز آینده بازار ویلا

هر دو کارشناس در مورد آینده بازار ویلاها ابراز خوش‌بینی کردند. بنان گفت: «رشد جمعیت بزرگ‌ترین تأثیر را خواهد داشت. ادامه ورود خانواده‌های بیشتر به دبی و ایجاد خانه برای آینده‌ای قابل پیش‌بینی تأثیر مثبتی بر قیمت‌ها خواهد داشت.»

آلسوپ همچنین به نقش قوی بخش گردشگری دبی اشاره کرد و افزود: «در نهایت، تصمیم شما برای خرید اکنون بستگی به اهداف املاک شما و تحمل ریسک و بازده دارد.»

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا