اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسیاقامت دبی برای ایرانیان

امارات متحده عربی 8 نوع ویزای اقامت را برای خارجی‌ها فراهم کرده است

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، دولت دیجیتال تأکید کرده است که اعتبار ویزای اقامت بسته به نوع آن و همچنین بر اساس ضامن متفاوت است. در گزارشی، هشت نوع ویزای اقامت که کشور برای خارجی‌ها فراهم کرده است و نحوه درخواست ویزای اقامت را برای افرادی که در داخل یا خارج از امارات کار می‌کنند، یا بازنشسته هستند، یا کسب و کار دارند، یا در امارات تحصیل می‌کنند، یا قصد دارند اعضای خانواده خود را به امارات بیاورند، بررسی کرده است.

اقامت طلایی

ویزای طلایی اقامت طولانی‌مدت را برای گروه‌های خاصی از خارجی‌ها که در امارات اقامت دارند یا قصد آمدن به آنجا را دارند، فراهم می‌کند. این ویزا به آنها اجازه می‌دهد بدون نیاز به ضامن یا میزبان زندگی، کار، سرمایه‌گذاری و تحصیل کنند و از مزایای انحصاری بهره‌مند شوند. گروه‌های مشمول این ویزا شامل سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، نخبگان، دانشمندان و متخصصان، دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان ممتاز، و فعالان در حوزه کار انسانی و خط دفاع اول هستند.

ویزای آبی

این نوع ویزای اقامت طولانی‌مدت به مدت 10 سال به افرادی که در زمینه حفاظت از محیط زیست (دریایی، زمینی و هوایی)، پایداری و تکنولوژی‌های مدرن، یا اقتصاد دایره‌ای فعالیت‌های استثنایی انجام داده‌اند، اعطا می‌شود. ویزای آبی به ویژه به حامیان تلاش‌های محیط‌زیستی از اعضای سازمان‌های بین‌المللی، شرکت‌های جهانی، و فعالان برجسته در این حوزه اختصاص دارد.

اقامت برای کار

برای دریافت ویزای اقامت به منظور کار در امارات، سه گزینه وجود دارد: ویزای کار عادی، ویزای اقامت سبز، و ویزای کارگران خدماتی. ویزای کار عادی برای خارجی‌هایی که در بخش خصوصی، دولتی یا مناطق آزاد کار می‌کنند، صادر می‌شود. ویزای اقامت سبز برای کارگران ماهر به مدت 5 سال و ویزای کارگران خدماتی برای کارگران خانگی صادر می‌شود.

اقامت برای کار از راه دور

ویزای کار مجازی به خارجی‌هایی که خارج از امارات کار می‌کنند، اجازه می‌دهد به طور قانونی در امارات اقامت داشته باشند. این ویزا به مدت یک سال صادر می‌شود و به فرد اجازه می‌دهد تا در امارات زندگی کند و برای کارفرمایی خارج از کشور کار کند.

اقامت برای تأسیس کسب و کار

امارات ویزای اقامت سبز را برای سرمایه‌گذارانی که در فعالیت‌های تجاری در کشور مشارکت می‌کنند، فراهم کرده است. این ویزا بدون نیاز به ضامن و به مدت 5 سال قابل تمدید است و جایگزین ویزای قبلی سرمایه‌گذار به مدت دو سال با شرایط ساده‌تر و مزایای بیشتر شده است.

اقامت برای تحصیل

دانش‌آموزان می‌توانند به منظور تحصیل در امارات اقامت داشته باشند، چه ضامن آنها یکی از والدینشان باشد که در امارات مقیم است و چه دانشگاه یا کالج معتبری که در آن تحصیل می‌کنند. همچنین، دولت به دانش‌آموزان ممتاز ویزای اقامت طلایی تا 10 سال ارائه می‌دهد.

اقامت برای بازنشستگان

افرادی که بالای 55 سال سن دارند، می‌توانند برای دریافت ویزای اقامت 5 ساله درخواست دهند.

اقامت برای اعضای خانواده

مقیمان، چه کارکنان، چه سرمایه‌گذاران یا کارفرمایان، می‌توانند اعضای خانواده خود را به امارات بیاورند و برای آنها ویزای اقامت درخواست کنند. شرط شغلی به شرط درآمد تغییر یافته است و تنها نیاز به حداقل حقوق 4000 درهم ماهانه یا 3000 درهم به همراه مسکن دارد. همچنین، تمامی اعضای خانواده بالای 18 سال باید تحت آزمایش‌های پزشکی که توسط دولت تعیین می‌شود، قرار گیرند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا