اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسیورزشی

امارات متحده عربی به دنبال کسب افتخار در آستانه آغاز المپیک تابستانی پاریس

با آغاز رسمی المپیک تابستانی 2024 (از 26 ژوئیه تا 11 اوت) در روز جمعه شب با یک مراسم افتتاحیه باشکوه در پاریس، ورزشکاران امارات متحده عربی به دنبال کسب مدال هستند.

تیم 14 نفره امارات در پنج رشته — سوارکاری، جودو، دوچرخه‌سواری، شنا و دو و میدانی — برای کسب افتخار رقابت خواهند کرد.

امارات در مسابقات سوارکاری و جودو بهترین شانس را برای کسب مدال دارد.

در همین حال، کمیته ملی المپیک اعلام کرد که عمر المزروقی، سوارکار مدال نقره بازی‌های آسیایی سال گذشته، و صوفیا السایغ، دوچرخه‌سوار، پرچم‌داران امارات در مراسم افتتاحیه روز جمعه خواهند بود.

برای اولین بار، مراسم افتتاحیه خارج از استادیوم برگزار می‌شود و 94 قایق، 10,500 ورزشکار را در مسیری شش کیلومتری در امتداد رود سن حمل خواهند کرد. این مراسم به مدت سه ساعت و 45 دقیقه به طول خواهد انجامید.

تیم المپیک امارات که ماه‌ها به‌طور سخت تمرین کرده بود، تحت حمایت شیخ احمد بن محمد بن راشد آل مکتوم، معاون دوم حاکم دبی و رئیس کمیته ملی المپیک، برای ارائه عملکردی قوی به پاریس اعزام شده است.

شیخ احمد گفت که دیدگاه رهبری امارات برای بخش ورزشی، ورزشکاران را به تلاش برای موفقیت در سطح بین‌المللی و ثبت عملکردهای چشمگیر در زمینه‌های ورزشی مختلف، از جمله المپیک، الهام بخشیده است.

کاروان امارات در بازی‌های پاریس با 24 مدیر، تکنسین و درمانگر همراه است.

تیم سوارکاری که در مسابقات پرش شرکت خواهد کرد، شامل عبدالله المری، عمر المزروقی، علی الکربی و سالم السویدی است.

تیم ملی جودو شامل پنج ورزشکار مرد و یک ورزشکار زن است.

نرمند بیان (زیر 66 کیلوگرم)، طلال شوئیلی (زیر 81 کیلوگرم)، آرم گریگوریان (زیر 90 کیلوگرم)، ذفیری آرم (زیر 100 کیلوگرم) و عمر معروف (دسته بالای 100 کیلوگرم) در مسابقات مردان رقابت خواهند کرد، در حالی که بشیرات خردی (زیر 52 کیلوگرم) رنگ‌های کشور را در مسابقات جودو زنان دفاع خواهد کرد.

در همین حال، دوچرخه‌سوار صوفیا السایغ نماینده امارات در مسابقه جاده‌ای خواهد بود. السایغ اولین ورزشکار زن اماراتی است که در دوچرخه‌سواری موفق به کسب سهمیه المپیک شده است.

شناگران یوسف راشد الماتروشی در 100 متر آزاد، مها عبدالله الشهی در 200 متر آزاد و مریم محمد الفارسی در دوی 100 متر رقابت خواهند کرد.

بزرگ‌ترین لحظه المپیک امارات در بازی‌های آتن 2004 رقم خورد، زمانی که شیخ احمد بنHasher آل مکتوم مدال طلا را در مسابقات تیراندازی دوگانه کسب کرد.

سپس در المپیک 2016 ریو، سرگیو توما، متولد مولداوی، مدال برنز جودو را به دست آورد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا