اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

امارات: صدور ۳ سیاست جدید برای تقویت امنیت سایبری تا پایان ۲۰۲۴

این سیاست‌ها به منظور تقویت جایگاه کشور به عنوان یک مرکز جهانی برای فناوری‌های پیشرفته و هوش مصنوعی طراحی شده‌اند.

دکتر محمد حمد الکویتی، رئیس شورای امنیت سایبری امارات، روز شنبه ۲۷ ژوئیه تأیید کرد که این شورا در حال توسعه سه سیاست جدید است که تا پایان سال ۲۰۲۴ صادر خواهند شد تا از سیستم امنیت سایبری کشور حمایت کنند.

در بیانیه‌ای به خبرگزاری امارات (WAM)، دکتر الکویتی گفت که سیاست‌های جدید شامل «محاسبات ابری و امنیت داده‌ها»، «امنیت اینترنت اشیاء» و «مرکز عملیات امنیت سایبری» است. او همچنین اشاره کرد که مقررات اجرایی قانون «رمزگذاری» که استانداردهای اصلی برای ایمن‌سازی انتقال داده‌ها در راستای سیستم‌های کوانتومی را تعیین می‌کند، پیش‌بینی می‌شود قبل از پایان ۲۰۲۴ صادر شود.

این سیاست‌ها به هدف تقویت جایگاه امارات به عنوان یک مرکز جهانی برای فناوری‌های پیشرفته و هوش مصنوعی طراحی شده‌اند.

دکتر الکویتی تأکید کرد که امارات با حملات سایبری مخرب که به بخش‌های استراتژیک، به ویژه بخش مالی، هدف قرار می‌گیرند، مواجه است تا امنیت ملی را به خطر بیندازند یا اطلاعات مالی را برای اخاذی از افراد یا کشورها به دست آورند. او اطمینان داد که سیستم امنیت سایبری امارات همچنان به دفع و خنثی‌سازی این حملات، شناسایی هکرها و برخورد با آنها طبق بالاترین استانداردهای بین‌المللی ادامه می‌دهد.

به گفته دکتر محمد، تحول دیجیتال در امارات بر تمامی بخش‌ها، از جمله بهداشت، انرژی، آموزش، هوانوردی و سایر حوزه‌های حیاتی تأثیر می‌گذارد. این امر تقاضا برای یک سیستم امنیت سایبری پیشرفته را برای محافظت از فضای سایبری در برابر حملات احتمالی افزایش می‌دهد، به‌ویژه با توجه به راه‌حل‌های هوش مصنوعی در حال توسعه که توسط بسیاری از نهادها برای انجام بررسی‌های عمومی جهت کشف نقاط ضعف دیجیتال در زیرساخت‌های حیاتی استفاده می‌شود.

او افزود که امارات دارای قابلیت‌ها و منابع لازم برای تبدیل شدن به یک مرکز داده جهانی است که به پیشبرد قوانین و سیاست‌هایی که به تنظیم این بخش استراتژیک کمک می‌کند، و همچنین ایجاد شراکت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با بخش‌های عمومی و خصوصی، کمک می‌کند.

دکتر الکویتی گفت که امارات به عنوان یک الگوی الهام‌بخش برای بسیاری از کشورها در سراسر جهان است که به دنبال توسعه سیستم‌های امنیت سایبری خود، به ویژه در بخش داده‌ها، در میان تحولات سریع در فناوری‌های پیشرفته و هوش مصنوعی هستند.

او توضیح داد که این موضوع اهمیت محافظت از این نهادها در برابر تهدیدات و نقض‌هایی که می‌تواند منجر به نشت داده‌ها، سرقت هویت، نقض مالکیت معنوی و نقض زیرساخت‌های اصلی و سوابق امنیت دیجیتال شود، را نشان می‌دهد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا