اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

امارات در دومین روز از اجلاس دهمین مجمع پارلمانی کشورهای عضو گروه بریکس شرکت می کند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، هیأت نمایندگی پارلمانی شورای ملی اتحادی به ریاست جناب آقای دکتر علی راشد النعیمی، رئیس کمیته امور دفاعی، داخلی و خارجی، در روز دوم دهمین فورم پارلمانی کشورهای عضو گروه بریکس که در شهر سن پترزبورگ روسیه برگزار شد، شرکت کرد.

هیأت نمایندگی پارلمانی امارات متشکل از سرکار خانم سارة محمد فلکناز، آقایان مروان عبید المهیری و احمد میر هاشم خوری، اعضای شورای ملی اتحادی، و خانم عفراء راشد البسطی، دبیرکل معاون ارتباطات پارلمانی بود.

در سخنرانی هیأت نمایندگی پارلمانی امارات در بحث پیرامون “نقش پارلمان‌ها در مقابله با فروپاشی نظام تجاری چندجانبه و غلبه بر تهدیدات ناشی از بحران‌های جهانی”، جناب آقای مروان المهیری بر اهمیت نقش پارلمان‌ها در مواجهه با چالش‌ها و تقویت محیط همکاری جهانی تأکید کرد. این امر برآمده از مسئولیت پارلمان‌ها در تصویب قوانین و تدوین سیاست‌هایی است که به تخفیف آثار منفی تجزیه نظام تجاری چندجانبه کمک می‌کند.

وی بر اهمیت ظرفیت‌های قانونگذاری در تدوین پاسخ‌های جامع به بحران‌های مختلف اقتصادی، بهداشتی و ژئوپلیتیک تأکید کرد. این امر به تقویت نظام تجاری جهانی و تضمین همگامی آن با رشد انسانی و الزامات توسعه اقتصادی پایدار از طریق هماهنگی قوانین و مقررات برای ایجاد محیط تجاری پایدار میان همه طرف‌ها کمک می‌کند.

وی همچنین بر امکان همکاری پارلمان‌های بریکس در برنامه‌های انتقال دانش و تبادل بهترین شیوه‌های قانونگذاری و نظارتی در حوزه‌های مالی، فناوری‌های مالی، تجارت، گردشگری و سرمایه‌گذاری تأکید کرد. این ابتکارات ظرفیت‌سازی می‌تواند محیط مالی را تقویت و یکپارچگی مالی قوی‌تری میان اعضای بریکس ایجاد کند.

وی همچنین بر اهمیت نقش پارلمان‌ها در حمایت از نهادهای چندجانبه مانند سازمان تجارت جهانی و تقویت این نهادها و تأمین منابع و تأمین مالی لازم برای آنها به منظور حمایت از اصول تجارت آزاد و عادلانه تأکید کرد و به اهمیت نقش بلوک پارلمانی در دعوت به وجود یک سازمان تجارت جهانی قدرتمند و کارآمد برای مقابله با چالش‌های تجارت جهانی و تقویت رشد عادلانه اشاره کرد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا