اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

امارات بر اهمیت مشارکت های بین المللی برای دستیابی به “هدف 17” در چارچوب اهداف توسعه پایدار سازمان ملل تاکید می کند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، جناب آقای عبدالله ناصر لوطح، دستیار وزیر در امور کابینه در امور تبادل دانش و رقابت و رئیس کمیته ملی اهداف توسعه پایدار، تأیید کرد که امارات متحده عربی تحت هدایت رهبری خردمندانه خود، از بدو تأسیس خود، از طریق برنامه‌های بسیاری بر توسعه پایدار متمرکز بوده است. ابتکارات و ابزارهای سرمایه‌گذاری این کشور نه تنها به امارات و جامعه آن محدود نمی‌شد، بلکه به بسیاری از کشورها و جوامع در سراسر جهان گسترش یافته است.

وی گفت: امارات از بدو تأسیس رویکرد مشارکت و همکاری به نفع جوامع و مردم را در پیش گرفته است و این رویکرد را با انعقاد مشارکت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در بخش دولتی و خصوصی ادامه خواهد داد تا به پیشرفت در دستیابی به اهداف توسعه پایدار تا سال 2030 سرعت بخشد. این امر شامل پیشرفت جوامع و بهبود کیفیت زندگی، با مشارکت در تلاش برای ریشه‌کنی فقر در مواقع بحران است.

در جریان شرکت وی در نشستی با عنوان “فعال‌سازی سرمایه‌گذاری در اهداف توسعه پایدار” در چارچوب فعالیت‌های اولین روز از “همایش بلندپایه سیاسی توسعه پایدار 2024” که توسط دپارتمان اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برگزار شد، این موضوع مطرح شد. امارات متحده عربی با یک هیئت بزرگ دولتی در این نشست شرکت کرد.

در این نشست، فرصت‌ها و چالش‌های پر کردن شکاف مالی در سطح جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار با تمرکز ویژه بر راه‌های فعال‌سازی نقش موسسات مالی بین‌المللی و موسسات مالی چندجانبه در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جناب آقای لوطح در طول شرکت خود در این نشست، تعدادی از ابتکارات و پروژه‌هایی را مورد بحث و بررسی قرار داد که تلاش‌های امارات متحده عربی در فعال‌سازی سرمایه‌گذاری‌های جهانی در حمایت از اهداف توسعه پایدار را برجسته می‌کند. وی تأکید کرد که کشور به تلاش‌های بین‌المللی خود برای فعال‌سازی سرمایه‌گذاری‌ها در حمایت از این اهداف که از طریق مجموعه‌ای از ابتکارات اجرا شده توسط تعدادی از نهادها و نهادهای ملی برجسته ادامه خواهد داد.

لوطح همچنین به نقش حیاتی و مهمی که شرکت مصدر در حمایت از تلاش‌های کشور در زمینه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر ایفا می‌کند، اشاره کرد. وی همچنین تمایل دولت امارات متحده عربی را برای افزایش همکاری و مشارکت‌های استراتژیک در جنبه‌های مختلف کار دولت، از طریق برنامه تبادل دانش دولت امارات، توضیح داد.

در مجموع، این نشست نشان داد که امارات متحده عربی در تلاش است تا با مشارکت‌های جهانی و ابتکارات نوآورانه، به اهداف توسعه پایدار تا سال 2030 دست یابد و به عنوان یک بازیگر کلیدی در این زمینه ایفای نقش کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا