اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسیاقتصادی

امارات بازپرداخت هزینه های خدمات مالیاتی را از اول اوت اعلام می کند

هزینه‌های پرداخت شده برای “توضیحات خصوصی” مالیاتی در برخی موارد در صورت عدم صدور توضیحات، از تاریخ ۱ آگوست بازپرداخت خواهد شد، این خبر را سازمان مالیات فدرال (FTA) اعلام کرد.

در چارچوب “توضیحات خصوصی”، شرکت‌ها می‌توانستند درخواست‌هایی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک یا چند مالیات صادر شده توسط FTA ارسال کنند. شرکت‌ها از تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۲۳ باید برای این خدمات هزینه پرداخت می‌کردند.

اگر درخواست مربوط به یک یا چند مالیات باشد و توضیحات صادر نشود، هزینه کامل بازپرداخت خواهد شد. اگر درخواست مربوط به چند مالیات باشد و توضیحات فقط برای یک مالیات صادر شود، بخشی از هزینه بازپرداخت خواهد شد.

مقدار بازپرداخت شده با محاسبه تفاوت بین هزینه برای چند مالیات و هزینه برای یک مالیات تعیین خواهد شد.

موارد بازپرداخت هزینه
بر اساس تصمیم شماره ۵ سازمان مالیات فدرال در سال ۲۰۲۴، که در تاریخ ۱۹ ژوئیه صادر شده است، مواردی که در آن توضیحات صادر نمی‌شود و هزینه بازپرداخت خواهد شد، شامل موارد زیر است:

– زمانی که درخواست توضیحات خصوصی توسط متقاضی ظرف دو روز کاری از تاریخ ارسال درخواست لغو شود.
– زمانی که توضیحات خصوصی توسط شخصی که برای مالیات شرکتی ثبت‌نام نکرده است ارسال شود و موضوع توضیحات مربوط به استعلام در مورد ثبت‌نام مالیاتی نباشد.
– زمانی که متقاضی در زمان ارسال درخواست تحت بررسی مالیاتی توسط سازمان باشد.
– زمانی که درخواست توضیحات خصوصی مربوط به رویه‌هایی باشد که باید به عنوان نتیجه تصمیم صادر شده توسط سازمان اعمال شود.
– زمانی که درخواست توضیحات خصوصی تکراری باشد نسبت به درخواست دیگری که توسط همان متقاضی با همان موضوع و مدارک ارسال شده و سازمان در حال بررسی آن است.
– زمانی که درخواست توضیحات خصوصی مربوط به موضوعی باشد که سازمان در حال هماهنگی با وزارت دارایی برای اصلاح قوانین مالیاتی مربوط به آن است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا