اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسیاقتصادی

‏ امارات اعلام کرد که از اول آگوست هزینه‌های خدمات مالیاتی را بازپرداخت می‌کند

بازپرداخت هزینه‌های «شفاف‌سازی خصوصی» مالیاتی

اداره مالیات فدرال (FTA) اعلام کرده است که هزینه‌های پرداخت‌شده برای «شفاف‌سازی خصوصی» در مواردی که شفاف‌سازی صادر نشود، قابل بازپرداخت خواهد بود. این تغییر از اول آگوست به اجرا درمی‌آید.

بر اساس این سیستم، شرکت‌ها می‌توانستند درخواست‌هایی برای دریافت توضیحات بیشتر در مورد مالیات‌های صادرشده توسط FTA ارائه دهند. از اول ژوئن ۲۰۲۳، شرکت‌ها موظف به پرداخت هزینه برای این سرویس بودند.

شرایط بازپرداخت هزینه

اگر درخواست مربوط به یک یا چند مالیات باشد و شفاف‌سازی صادر نشود، هزینه کامل بازپرداخت خواهد شد. در صورتی که توضیحات فقط برای یک مالیات صادر شود، بخشی از هزینه بازپرداخت خواهد شد. مبلغ بازپرداخت با محاسبه تفاوت بین کارمزد بیش از یک مالیات و کارمزد یک مالیات تعیین می‌شود.

موارد قابل بازپرداخت

طبق تصمیم شماره ۵ سال ۲۰۲۴ FTA، مواردی که در آن شفاف‌سازی صادر نمی‌شود و هزینه بازپرداخت می‌شود، شامل موارد زیر است:

لغو درخواست: در صورتی که درخواست شفاف‌سازی خصوصی ظرف دو روز کاری از تاریخ ثبت درخواست لغو شود.

عدم ثبت مالیاتی: اگر شفاف‌سازی خصوصی توسط شخصی که برای مالیات شرکتی ثبت‌نام نکرده است ارائه شود و موضوع شفاف‌سازی مربوط به استعلام در مورد ثبت‌نام مالیاتی نباشد.

بررسی مالیاتی: اگر درخواست‌دهنده در زمان ارائه درخواست تحت بررسی مالیاتی توسط اداره باشد.

تغییر رویه‌ها: در مواردی که درخواست شفاف‌سازی خصوصی مربوط به رویه‌هایی باشد که باید در نتیجه تصمیم صادر شده توسط سازمان اعمال شود.

درخواست تکراری: اگر درخواست شفاف‌سازی خصوصی تکرار درخواست دیگری باشد که توسط همان متقاضی با همان موضوع و مدارک ارائه شده است و سازمان در حال بررسی آن است.

تغییر قانون: در مواردی که درخواست شفاف‌سازی خصوصی مربوط به موضوعی باشد که سازمان در حال هماهنگی با وزارت دارایی برای اصلاح قانون مالیاتی مرتبط با آن است.

این تغییرات به منظور تسهیل فرآیند مالیاتی و حمایت از شرکت‌ها در مواجهه با مسائل مالیاتی انجام شده است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا