اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسیورزشی

المپیک پاریس: شناگر اماراتی، یوسف الماتروشی، رکورد شخصی جدیدی در ۱۰۰ متر آزاد ثبت کرد

شناگر اماراتی یوسف الماتروشی روز سه‌شنبه در دور مقدماتی ۱۰۰ متر آزاد المپیک پاریس در جایگاه ۴۴ قرار گرفت. در این رویداد، ۷۹ شناگر شرکت کرده بودند.

این شناگر ۲۱ ساله نتوانست به مرحله بعدی راه یابد، اما موفق شد رکورد شخصی جدیدی با زمان ۵۰:۳۹ ثبت کند، که توسط کمیته ملی المپیک امارات در شبکه اجتماعی ایکس اعلام شد.

الماتروشی پس از گذراندن یک برنامه تمرینی تحت نظر مروان الحتاوی، مربی تیم ملی شنا، که بر جنبه‌های روانی و ذهنی تمرکز داشت، به المپیک پاریس راه پیدا کرد.

در همین حال، جودوکار اماراتی، طلال شفیلی، در دسته زیر ۸۱ کیلوگرم روز سه‌شنبه در دور مقدماتی خود به قهرمان پورتوریکویی، گاندیا آدریان، باخت.

کاروان امارات در المپیک از روز یکشنبه آغاز شد، زمانی که شناگر، مها الشهی، در رویداد ۲۰۰ متر آزاد، با ثبت زمان ۲:۱۷.۱۷ دقیقه، رکورد شخصی قبلی خود (۲:۱۷.۳۷) را شکست و در جایگاه ۲۸ قرار گرفت.

جودوکار دیگر اماراتی، خورلودوی بیشرت، نیز در روز یکشنبه در دور ۱۶ به مسچا بالهاوس از آلمان، برنده مدال برنز مسابقات جهانی ابوظبی ۲۰۲۴، باخت.

نرماند بیان، جودوکار دیگر اماراتی، نیز در دور ۳۲ در دسته زیر ۶۶ کیلوگرم توسط آن بال از کره جنوبی حذف شد.

تیم ۱۴ نفره ورزشکاران امارات در المپیک پاریس نمایندگی کشور را بر عهده دارد.

سوارکار عمر المرزوقی و دوچرخه‌سوار صوفیا السایغ افتخار حمل پرچم امارات را در مراسم افتتاحیه روز جمعه داشتند.

المرزوقی امید بزرگ مدال‌آوری امارات در پاریس به شمار می‌رود. او که در المیپک جوانان ۲۰۱۸ در بوئنوس آیرس مدال نقره در پرش فردی کسب کرده، به تیم امارات در بازی‌های آسیایی سال گذشته کمک کرد تا مدال برنز تیمی را به دست آورد و همچنین در رقابت‌های فردی مدال نقره دریافت کرد.

تیم ملی سوارکاری امارات با ۲۰ تیم دیگر در مسابقات پرش که در هفته اول اوت آغاز می‌شود، رقابت خواهد کرد. این رویداد با مسابقات فردی در تاریخ ۵ و ۶ اوت ادامه خواهد یافت.

صوفیا السایغ، اولین دوچرخه‌سوار زن اماراتی که به المپیک راه یافته، در تاریخ ۴ اوت در مسابقه جاده‌ای المپیک پاریس شرکت خواهد کرد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا