اخبار دبیاخبار دبی فارسیورزشی

المپیک پاریس: آرام از امارات در برابر بزرگان مبارزه خوبی کرد

آرام گریگوریان، جودوکار اماراتی، در مسابقات المپیک پاریس روز چهارشنبه نمایشی به‌یادماندنی ارائه داد و در آستانه راه‌یابی به دیدار رده‌بندی مدال برنز قرار داشت، اما در نهایت به تسلیادیس تئودوروس از یونان باخت.

گریگوریان با وجود شکست در دیدار یک‌چهارم نهایی مقابل مورائو سانشیرو از ژاپن در وزن زیر 90 کیلوگرم، همچنان در رقابت برای کسب مدال بود.

با از دست دادن جایگاه در نیمه‌نهایی، گریگوریان در دور بازنده‌ها با تئودوروس روبرو شد، اما مبارز یونانی بسیار قوی‌تر بود.

پیش‌تر، گریگوریان روز سه‌شنبه در مسابقات خود مقابل حریف سوئدی، نیمان مارکوس و قهرمان ازبکستان، بوبونوف دولت بلایبون پیروز شده بود.

شاید نقطه اوج نمایش گریگوریان در روز چهارشنبه، پیروزی‌اش مقابل نیمان مارکوس بود که در مسابقات جهانی جودو 2023 در دوحه مدال برنز کسب کرده بود.

شش نفر از تیم 14 نفره امارات در بازی‌های پاریس، جودوکار هستند.

ناصر خلیفه البدوور، نائب رئیس فدراسیون جودو، گفت: «راه‌یابی شش جودوکار اماراتی به مسابقات المپیک پاریس 2024 در دسته‌های وزنی مختلف برای هر دو جنسیت، دستاوردی برای جودو امارات است.»

او افزود: «این پنجمین مشارکت متوالی جودوکاران اماراتی در این رویداد ورزشی جهانی است که نشان‌دهنده تلاش‌های کمیته ملی المپیک است. این تلاش‌ها با هدف برافراشتن پرچم ورزشی امارات صورت گرفته که با حمایت و توجه رهبران کشور، تمام نیازهای لازم برای برتری در ورزش را فراهم می‌آورند.»

روز سه‌شنبه، شناگر اماراتی یوسف المطروشی در مرحله مقدماتی 100 متر آزاد به مقام 44 دست یافت.

اما این شناگر 21 ساله توانست رکورد شخصی جدیدی با زمان 50:39 ثبت کند.

در همین حال، جودوکار اماراتی، طلال شفیلی، در دور مقدماتی وزن زیر 81 کیلوگرم به قهرمان پورتوریکو، گاندیا آدریان، باخت.

کاروان امارات در المپیک روز یکشنبه با مسابقه شناگر مها الشحی در ماده 200 متر آزاد آغاز شد که رکورد شخصی قبلی خود (2:17.37) را با زمان جدید 2:17.17 دقیقه شکست.

روز یکشنبه، جودوکار خولودوی بیشرت نیز در مرحله یک‌هشتم نهایی به ماشا بالهاوس از آلمان، مدال‌آور برنز مسابقات جهانی ابوظبی 2024، باخت.

نارماند بیان، جودوکار دیگر اماراتی، در مرحله یک‌سی‌ودوم نهایی وزن زیر 66 کیلوگرم به آن بائول از کره جنوبی باخت.

سوارکار عمر المرزوقی و دوچرخه‌سوار صفیه السایغ افتخار حمل پرچم امارات در مراسم افتتاحیه روز جمعه را داشتند.

تیم ملی سوارکاری امارات با 20 تیم دیگر در مسابقات پرش با اسب که از هفته اول ماه اوت آغاز می‌شود، رقابت خواهد کرد. مسابقات پرش با اسب به دنبال رقابت‌های انفرادی در روزهای 5 و 6 اوت برگزار خواهد شد.

صفیه السایغ، اولین دوچرخه‌سوار زن اماراتی که به المپیک راه یافته است، در مسابقه جاده‌ای بازی‌های پاریس در 4 اوت شرکت خواهد کرد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا