اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

“اقتصاد”: مراکز فروش ممکن است شرایط و قوانین بیشتری را برای بازگرداندن و جایگزینی کالا تعیین کنند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبر گذاری امارات الیوم، وزارت اقتصاد گفت: مراکز فروش در کشور ممکن است شرایط و ضوابط تکمیلی را برای مرجوع و مبادله کالاهای خریداری شده توسط مصرف کنندگان از مراکز فروش بر اساس خط مشی هر واحد فروش تعیین کنند به‌دست‌آمده از وب‌سایت رسمی خود، از جمله: در هنگام عقد قرارداد برای خرید کالا یا دریافت خدمات، محیطی مناسب و ایمن را برای مصرف‌کننده و ارائه‌دهنده تضمین می‌کند و تاکید می‌کند که سیاست بازگرداندن یا تعویض کالا در مراکز فروش نباید نقض شود. شرایط و ضوابط اصلی مقرر در قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و آیین نامه اجرایی آن در این خصوص.

این وزارتخانه در پاسخ به سؤالات مصرف کنندگان در مورد سیاست بازگشت و مبادله، پس از اینکه مراکز فروش کالا از بازگرداندن کالا خودداری کردند، به «امارات امروز» افزود که هر دو طرف، یعنی مصرف کننده و فروشنده، باید کاملاً از حقوق خود آگاه باشند. و تعهدات، به نحوی که تأثیر مثبتی بر بهبود فضای کسب و کار، کیفیت ارائه خدمات، ارائه کالا و رضایت مصرف کننده داشته باشد.

وی تصریح کرد: فرآیند استرداد یا مبادله کالا از ضوابط خاصی پیروی می کند که در آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کننده مشخص شده است، زیرا این قوانین شامل نشان دادن رسید خرید به عنوان اثبات فرآیند و عدم آسیب به کالا می باشد، مگر اینکه مورد آسیب قرار گیرد. ثابت شده باشد که در تاریخ خرید آن خراب شده یا تاریخ مصرف آن تمام شده است و کالا در همان شرایطی است که در زمان خرید بوده است، مگر اینکه دلیل عودت و تعویض آن به دلیل ایرادات ساخت یا تولید باشد.

این وزارتخانه تایید کرد که شرایط و ضوابط مقرر در قانون حمایت از حقوق مصرف کننده و آیین نامه اجرایی آن در خصوص استرداد و تعویض کالا در کلیه فروشگاه های تجاری بدون تمایز بین انواع فروشگاه های تجاری از جمله مراکز فروش اعمال می شود، زیرا خرده فروشی ها مشمول این مقررات هستند. قوانین، و ممکن است وجود داشته باشد شرایط و قوانین اضافی برای بازگرداندن و جایگزینی کالا در مراکز فروش وجود دارد، زیرا آنها تحت تأثیر عوامل بسیاری از جمله معاملات روزانه آنها با تعداد زیادی از مشتریان، تنوع اندازه کالاها و موارد خاص خود هستند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: شرایط و ضوابط اصلی مقرر در قانون حمایت از حقوق مصرف کننده در خصوص عودت و تعویض کالا به صورت کلی و بدون تمایز بین انواع مغازه ها یا کالاهایی که به مصرف کننده عرضه می کنند از جمله کالاهای خوراکی است. ایجاد کنترل‌های ویژه اضافی در رابطه با کالاهای غذایی، بر اساس ماهیت آنها و تأثیر آنها بر سلامت مصرف‌کننده، برای اطمینان از امکان‌پذیری شیوه‌های تجاری صحیح، افزایش کنترل بازار و حمایت از ارائه خدمات یا کالا مطابق با بالاترین کیفیت مجاز است. استانداردها، زیرا یکی از اهداف دولت بهبود کیفیت زندگی شهروندان و ساکنان است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا