اقتصادیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

افزایش قیمت طلا در امارات صبح امروز

قیمت طلا در دبی در آغاز بازارهای روز چهارشنبه، ۳ درهم به ازای هر گرم افزایش یافت و به ۲۹۳ درهم رسید، در حالی که قیمت‌های جهانی طلا نیز به بالای ۲۴۰۰ دلار در هر اونس رسید.

بر اساس داده‌های گروه جواهرات دبی، قیمت طلا ۲۴ عیار در مقایسه با قیمت بسته شدن شب گذشته که ۲۹۰ درهم بود، افزایش یافته است. سایر انواع طلا نیز با قیمت‌های بالاتری معامله می‌شوند: طلا ۲۲ عیار ۲۷۱.۵ درهم، ۲۱ عیار ۲۶۲.۷۵ درهم و ۱۸ عیار ۲۲۵.۲۵ درهم به فروش می‌رسند.

در سطح جهانی، قیمت طلا در ساعت ۹:۱۵ صبح به ۲۴۱۸.۳۶ دلار در هر اونس رسیده که نشان‌دهنده افزایش ۰.۳۸ درصدی است.

لی شینگ گان، استراتژیست بازارهای مالی در اکسنس، اظهار داشت که قیمت طلا با افزایش آغاز شده و ممکن است نوساناتی را تجربه کند زیرا معامله‌گران در انتظار روشن‌تر شدن سیاست‌های فدرال رزرو هستند.

او گفت: «تمرکز بر روی نتایج جلسه FOMC در روز چهارشنبه و هرگونه نشانه‌ای از جروم پاول، رئیس فدرال رزرو است. بازارها همچنین به داده‌های اقتصادی مهم ایالات متحده، از جمله گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در روز جمعه توجه خواهند کرد که می‌تواند نوسانات بیشتری برای دلار به همراه داشته باشد و بر قیمت طلا تأثیر بگذارد.»

او افزود: «شرط‌بندی‌های بازار بر شروع قریب‌الوقوع چرخه کاهش سیاست‌های فدرال رزرو در سپتامبر، باعث فشار بر بازدهی اوراق خزانه‌داری ایالات متحده شده که این موضوع می‌تواند به نفع قیمت طلا باشد. کاهش نرخ‌های بهره می‌تواند در بلندمدت از قیمت طلا حمایت کند، زیرا معامله‌گران انتظار دارند که چندین کاهش نرخ بهره در سال جاری و سال آینده اعمال شود. با این حال، قیمت طلا ممکن است تحت تأثیر تغییرات تقاضا قرار گیرد. در سه‌ماهه دوم، تقاضا برای جواهرات کاهش یافته که ممکن است بر قیمت طلا در کوتاه‌مدت تأثیر بگذارد، اما تقاضا از سوی بانک‌های مرکزی همچنان قوی باقی مانده و می‌تواند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند.»

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا