اخبار املاک دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

افزایش اجاره بها در دبی کاهش یافته زیرا تعداد بیشتری از مستأجران قراردادهای خود را تمدید می‌کنند.

اجاره بها در دبی همچنان افزایش خواهد داشت، اما با سرعت کمتری، زیرا بازار نشانه‌هایی از ثبات را نشان داده و تعداد بیشتری از فهرست‌های اجاره در نیمه دوم امسال بدون تغییر باقی مانده‌اند.

بر اساس داده‌ها، تعداد بیشتری از ساکنان دبی در نیمه دوم سال قراردادهای اجاره خود را تمدید کردند، در حالی که اجاره‌ها به بالاترین حد خود در این امارت رسیده است.

تایمور خان، رئیس تحقیقات CBRE، گفت: “در هر دو بازار فروش و اجاره، انتظار داریم که نرخ‌ها همچنان افزایش یابد. با این حال، این افزایش با همان سرعت نخواهد بود، به‌ویژه که بازار شروع به نمایش نشانه‌هایی از ثبات کرده است.”

او افزود که در نیمه اول سال ۲۰۲۴، نرخ ۸۸.۱ درصد از فهرست‌های فروش و ۷۳.۸ درصد از فهرست‌های اجاره بدون تغییر باقی مانده است، که نسبت به ۷۹.۶ درصد و ۷۲.۹ درصد در همین دوره سال گذشته افزایش یافته است.

خان همچنین گفت: “عملکرد بازار مسکن دبی در دوره آینده همچنان قوی پیش‌بینی می‌شود.”

پس از یک دوره سه و نیم ساله افزایش قیمت، اجاره و قیمت‌ها در سال ۲۰۲۴ همچنان در حال افزایش هستند، به‌ویژه در بخش‌های لوکس، به دلیل ورود افراد با دارایی‌های کلان به دبی. این موضوع باعث افزایش رکورد معاملات در این امارت شده است.

او توضیح داد: “نرخ رشد اجاره‌ها ثابت باقی مانده است، به‌طوری که اجاره‌های متوسط مسکونی در سال منتهی به ژوئن ۲۰۲۴ به میزان ۲۱.۱ درصد افزایش یافته، که ناشی از رشد ۲۲.۲ درصدی اجاره‌های متوسط آپارتمان و افزایش ۱۲.۷ درصدی اجاره‌های متوسط ویلا بوده است. تا ژوئن ۲۰۲۴، اجاره‌های متوسط آپارتمان و ویلا به ترتیب به ۱۲۷,۹۶۹ درهم و ۳۵۴,۵۱۲ درهم در سال رسیدند.”

در دوره ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴، بالاترین اجاره‌های سالانه آپارتمان و ویلا در پالم جمیرا ثبت شد، به‌طوری که اجاره‌های متوسط به ۲۷۹,۸۲۶ درهم رسید و در ال‌باراری، اجاره‌ها به ۱,۳۴۴,۸۴۴ درهم رسید.

تعداد بیشتری از ساکنان قراردادهای اجاره خود را تجدید کردند. بر اساس داده‌های اداره زمین دبی، در نیمه اول سال، مجموعاً ۲۹۹,۵۶۴ قرارداد اجاره ثبت شده است که نسبت به سال ۲۰۱۹، ۵۲.۵ درصد و نسبت به همان دوره در سال ۲۰۲۳، ۵.۸ درصد افزایش یافته است.

خان گفت: “این افزایش سالانه به‌طور عمده به دلیل افزایش ۱۱.۹ درصدی در تعداد قراردادهای تجدید شده ثبت شده است، در حالی که ثبت‌نام‌های جدید ۳.۷ درصد کاهش یافته است. ما همچنان شاهد هستیم که مستأجران ترجیح می‌دهند قراردادهای موجود خود را تجدید کنند تا اینکه واحدهای جدیدی را اجاره کنند که تقریباً قطعاً هزینه‌های بالاتری خواهند داشت.”

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا