اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسیاقتصادیورزشی

استارتاپ هندی بایجو به توافقی نزدیک در منازعه خود با هیئت کریکت هند رسیده است

شرکت فناوری آموزشی بایجو (Byju’s) به توافقی نزدیک در خصوص منازعه‌ای به ارزش ۱۹ میلیون دلار با هیئت کریکت هند (BCCI) رسیده است، که می‌تواند این کسب‌وکار را از فرآیند ورشکستگی نجات دهد و دارایی‌های آن را که در حال حاضر مسدود شده، آزاد کند. این اطلاعات را سه منبع آگاه به این موضوع اعلام کردند.

یک دادگاه هندی در ماه جاری، فرآیند ورشکستگی را علیه بایجو آغاز کرد، پس از آنکه هیئت کنترل کریکت هند از عدم توانایی این شرکت در بازپرداخت وجوه اسپانسری شکایت کرد، که ضربه دیگری به کسب‌وکاری وارد کرد که توسط مدیرعامل بایجو راوندن تأسیس شده و او از معلمی به میلیاردر استارتاپی تبدیل شده است.

بایجو که در سال ۲۰۲۲ ارزش آن ۲۲ میلیارد دلار برآورد شده بود، در سال‌های اخیر با مشکلات متعددی مواجه شده است، از جمله خروج اعضای هیئت مدیره و درگیری با سرمایه‌گذاران که او را به نقایص در حکمرانی شرکتی متهم کردند. این شرکت همچنین مجبور به کاهش نیروی کار شده و ارزش آن به کمتر از ۳ میلیارد دلار سقوط کرده است.

بایجو هرگونه تخلف را رد کرده است.

با این حال، بایجو به توافقی با BCCI نزدیک شده است، به گفته سه منبع که به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند زیرا مذاکرات خصوصی است.

دو نفر از منابع گفتند که این شرکت مبلغ معوقه را در سه قسط به BCCI پرداخت خواهد کرد، که قسط اول آن مبلغ ۵۰۰ میلیون روپیه (۶ میلیون دلار) خواهد بود.

یک سخنگوی بایجو اعلام کرد که این شرکت قادر به اظهار نظر فوری نیست و BCCI نیز به درخواست ایمیلی برای اظهار نظر پاسخ نداد.

شرایط توافق هنوز در حال مذاکره است و ممکن است تغییر کند یا پس گرفته شود، به گفته یکی از منابع، که افزود راوندن خود رهبری مذاکرات را بر عهده دارد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا