اخبار دبیاخبار املاک دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسیاقامت دبی برای ایرانیاناقتصادیخرید ملک در دبیقیمت خانه در دبی

ارزش معاملات املاک در شارجه در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به ۱۸.۲ میلیارد درهم رسید

ارزش معاملات املاک در امارت شارجه در نیمه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳، ۳۵.۶ درصد افزایش یافته است. طبق داده‌ها، ارزش این بخش به ۱۸.۲ میلیارد درهم رسیده است. این افزایش عمدتاً به دلیل رشد معاملات فروش بوده که به ۱۰,۸۰۹ معامله رسیده است، در حالی که در همین بازه زمانی سال گذشته تنها ۶,۵۹۲ معامله ثبت شده بود.

معاملات املاک در نیمه اول امسال بالاترین میزان نسبت به دوره‌های مشابه از سال ۲۰۱۲ به بعد را نشان می‌دهد، که ناشی از پیشرفت‌های قابل توجهی است که این امارت در سال‌های اخیر تجربه کرده و توجه سرمایه‌گذاران و خریداران را جلب کرده و اعتماد آن‌ها به بازار املاک شارجه را افزایش داده است. همچنین، مزایای متنوعی که مختص شارجه است، در این زمینه تأثیرگذار بوده است.

این گزارش نشان‌دهنده تعدادی از شاخص‌های مثبت است و نشان می‌دهد که معاملات املاک در امارت امسال ۱۳.۸ درصد افزایش یافته است. مجموع تعداد معاملات انجام شده در نیمه اول ۲۰۲۴ به ۴۶,۵۲۴ معامله رسیده است، در حالی که این عدد در نیمه اول ۲۰۲۳ برابر با ۴۰,۸۷۶ بوده است.

معاملات مختلف املاک که توسط اداره ثبت املاک ثبت شده شامل معاملات گواهی مالکیت، قراردادهای فروش اولیه، اسناد مالکیت، رهن و ارزیابی‌ها است.

عبدالعزیز احمد الشمسی، مدیرکل اداره ثبت املاک شارجه، تأکید کرد که پیشرفت‌های کیفی چشمگیر ثبت شده در بخش املاک، بخشی اساسی از رشد اقتصادی جامع و مستمر در این امارت است و به وضوح موفقیت طرح‌های استراتژیک را که بخش‌های مختلف اقتصادی و سرمایه‌گذاری را هدایت می‌کند، نشان می‌دهد.

الشمسی اشاره کرد که شارجه به سمت تقویت موقعیت اقتصادی خود از طریق اقتصادی متنوع و فراهم کردن محیط سرمایه‌گذاری جذاب پیش می‌رود و همچنین چارچوب قانونی محکمی را برای حفاظت از حقوق و افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است. علاوه بر این، پروژه‌های توسعه پایدار و پروژه‌های توسعه شهری در زمینه‌های مختلف مسکونی، تجاری، صنعتی و کشاورزی در حال افزایش است.

مناطق مختلف امارت ۵,۴۲۶ معامله فروش املاک را ثبت کردند که ۵۵.۱ میلیون متر مربع را پوشش می‌دهد و شامل ۱۹۲ منطقه است. شهر شارجه با ۴,۹۳۲ معامله در ۱۰۹ منطقه، بیشترین تعداد فروش را به خود اختصاص داده است. منطقه تجاری موایلح بیشترین تعداد معاملات و ارزش تجاری را در امارت ثبت کرده است. املاک و اراضی مسکونی در صدر این معاملات قرار دارند.

بر اساس طبقه‌بندی املاک معامله شده، اراضی مسکونی با مجموع ۱,۹۹۴ ملک در صدر قرار دارند، که بعد از آن آپارتمان‌های مسکونی با ۱,۴۵۴ ملک و اراضی مسکونی ساخته شده با ۷۸۸ ملک قرار دارند.

این گزارش نشان می‌دهد که شعبه اصلی اداره ثبت املاک شارجه ۹۶.۵ درصد از کل ارزش معاملات در نیمه اول ۲۰۲۴ را به خود اختصاص داده است.

نیمه اول امسال شاهد هفت پروژه جدید املاک در امارت بود که شامل مجتمع‌های مسکونی و برج‌های مسکونی و تجاری با مجموع مساحت ۱۶.۲ میلیون متر مربع بود. این پروژه‌ها شامل دو پروژه مجاز برای فروش تحت سیستم مالکیت برای expatriates و شهروندان شورای همکاری خلیج فارس است: پروژه Anantara Sharjah Residences در منطقه الرفعه و پروژه Faradis Tower در منطقه الممزار.

طبق گزارش، تعداد ملیت‌هایی که در امارت سرمایه‌گذاری کرده‌اند در نیمه اول ۲۰۲۴ به ۱۰۶ ملیت از سراسر جهان رسیده است.

سرمایه‌گذاری شهروندان امارات در ۱۷,۳۹۰ ملک به ۸.۸ میلیارد درهم رسید، در حالی که سرمایه‌گذاری شهروندان شورای همکاری خلیج فارس به ۱.۱ میلیارد درهم در ۶۲۰ ملک رسید. شهروندان عرب ۳.۵ میلیارد درهم در ۳,۰۲۱ ملک سرمایه‌گذاری کردند، در حالی که سرمایه‌گذاری شهروندان سایر کشورها به ۴.۸ میلیارد درهم در ۲,۸۹۳ ملک رسید.

شهروندان امارات در صدر لیست ملیت‌های سرمایه‌گذار در امارت با ۱۷,۳۹۰ ملک قرار دارند، پس از آن هندی‌ها با ۱,۱۳۸ ملک، سوری‌ها با ۷۸۵ ملک، عراقی‌ها با ۴۹۱ ملک، مصری‌ها با ۴۱۱ ملک و اردنی‌ها با ۳۹۴ ملک قرار دارند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا