اخبار ایرانیان دبیاخبار املاک دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسیخرید ملک در دبی

“أبوظبي للإسكان” ارائه خدمت تعویض زمین های مسکونی بین شهروندان را آغاز کرده است

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، اداره مسکن ابوظبی خدمت تعویض زمین های مسکونی بین شهروندان را راه اندازی کرده است تا نیازهای آنها در زمینه نزدیکی خانوادگی و انسجام اجتماعی را برآورده سازد. این امکان به شهروندان داده می شود که زمین مسکونی اختصاص یافته به آنها را با زمین دیگر شهروندان یا زمین های موجود در اختیار این اداره تعویض کنند.

شهروندان واجد شرایط می توانند از این خدمت در چارچوب ضوابط و شرایط معینی استفاده کنند. از جمله اینکه زمین مورد تعویض باید مسکونی و تقسیم نشده باشد، فاقد ساخت و ساز به جز دیوار محوطه باشد و مشکلی برای ساخت و ساز نداشته باشد به جز عدم دسترسی به زیرساخت های لازم. همچنین نباید هیچ مانع قانونی یا حقوقی برای دیگران در آن وجود داشته باشد.

مدیرعامل اداره مسکن ابوظبی گفت که راه اندازی این خدمت در راستای تلاش های مداوم این اداره برای توسعه محصولات و برنامه های مسکونی است. هدف آن تأمین نیازهای مسکونی شهروندان و کمک به نزدیکی خانوادگی و انسجام اجتماعی در میان خانواده های اماراتی است.

شهروندان واجد شرایط می توانند درخواست تعویض زمین را از طریق اپلیکیشن “مسکن ابوظبی” ثبت کنند و سپس با هماهنگی طرفین به مرکز مسکن ابوظبی مراجعه کنند تا فرآیند تکمیل شود. در صورت تأیید، اقدامات لازم انجام و در صورت وجود، عوارض قانونی پرداخت خواهد شد.

در صورت احراز دریافت هرگونه منفعت مادی یا جبران توسط یکی یا هر دو طرف، موافقت تعویض لغو خواهد شد، بدون اخلال در مسئولیت های کیفری، مدنی یا اداری.

زمین مسکونی تعویض شده باید صرفاً توسط مالک و خانواده وی برای سکونت استفاده شود و اجاره دادن، سرمایه گذاری یا هرگونه انتقال مالکیت آن ممنوع است، مگر برای دریافت وام ساخت.

اداره مسکن ابوظبی در حال توسعه این خدمت به صورت دیجیتالی است تا امکان بررسی زمین های موجود برای تعویض نیز فراهم شود.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا