اخبار دبی

آموزش مراقبین برای ارزیابی رشد کودکان زیر پنج سال

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، وزارت بهداشت و پیشگیری اجتماعی به همکاری با سازمان جهانی بهداشت، کارگاه آموزشی برای کارکنان بخش بهداشتی دولتی و خصوصی کشور برای ارزیابی رشد کودکان زیر 5 سال برگزار کرد. هدف این کارگاه شناسایی به موقع هرگونه مشکلات بهداشتی احتمالی مرتبط با سوء تغذیه مانند اضافه وزن، چاقی، کم‌وزنی و کوتاه‌قدی و مشارکت در مداخله مؤثر و ارائه حمایت لازم به والدین برای درمان این مشکلات در مراحل اولیه است.

این کارگاه دومین کارگاه از نوع خود در قالب برنامه پایش رشد کودکان است که در راستای تلاش‌های وزارت برای آموزش ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در بخش‌های دولتی و خصوصی و تقویت توانایی‌ها و مهارت‌های آنها در اجرای معیارهای سازمان جهانی بهداشت برای پایش رشد کودکان برگزار شده است، تا روش‌های تغذیه مؤثر را برای بهبود تغذیه همه گروه‌های سنی از جمله شیرخوارگان و کودکان توسعه دهند.

در این کارگاه سه روزه که در دیوان وزارت در دبی برگزار شد، مدیر اداره ارتقای سلامت وزارت، نوف خمیس العلی و تعدادی از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی مرتبط از بخش دولتی شامل مؤسسه خدمات بهداشتی امارات، بهداشت دبی و بیمارستان‌های تابع دیوان ریاست جمهوری مانند بیمارستان عمومی شیخ خلیفه در عجمان و ام القیوین حضور داشتند.

همچنین نمایندگانی از بخش خصوصی از بیمارستان‌های برجیل، مدیکر، ان‌ام‌سی و دانشگاه شارجه در این کارگاه شرکت کردند تا در زمینه توسعه پایگاه داده‌های پایش رشد کودکان زیر 5 سال در امارات به صورت مؤثر آموزش ببینند و مداخلات لازم را برای تضمین ارتقای سلامت کودکان در این گروه سنی انجام دهند. همچنین هدف این کارگاه تربیت مربیان واجد شرایط برای آموزش همکاران خود و تضمین ارائه خدمات مراقبتی یکپارچه برای کودکان بود.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا