اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

آغاز “دبی للرطب” در نسخه اول خود، با برنامه‌های ویژه‌ای برای ترویج ارزش نخل برگزار می‌شود.

آغاز مسابقات “دبی للرطب” در قلعه رمال واقع در جاده دبی-العین، در نسخه اول خود، با سازماندهی مرکز حمدان بن محمد برای احیای میراث، تا تاریخ 3 اوت ادامه خواهد داشت. این رویداد یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و اجتماعی در امارت دبی به شمار می‌رود و با مشارکت گسترده‌ای از کشاورزان نخل، مالکان مزارع و خانواده‌های تولیدکننده، به همراه تعدادی از نهادهای رسمی برگزار می‌شود.

مسابقات “دبی للرطب” استقبال زیادی از سوی تمامی امارات کشور داشته و اولین بار در سطح کشور برگزار می‌شود. این مسابقات شامل شوط‌های مربوط به نهادهای دولتی، بزرگ‌ترین عذج دبی و شوط نخل خانه است که کمیته داوری مجبور به برگزاری آن در سطح امارت دبی و عمومی شد، به دلیل مشارکت زیاد خانواده‌ها و افرادی که نخل در خانه‌های خود دارند. جوایز این شوط به 242,000 درهم افزایش یافته و بین ده نفر برنده توزیع می‌شود. جوایز شوط دبی از طرف صندوق الفرجان ارائه شده و در شوط بزرگ‌ترین عذج، رقابت شدید و قابل توجهی به دلیل وزن‌های بالای عذوج‌ها وجود داشت که برخی از آن‌ها به 100 کیلوگرم رسیدند. جوایز شوط بزرگ‌ترین عذج دبی و عمومی 67,000 درهم برای هر شوط بوده و بین پنج برنده تقسیم می‌شود.

در شوط نخل نهادهای دولتی، مرکز اصلاح و تأهیل وابسته به دایره قضا در ابوظبی مقام اول را کسب کرد، مرکز پلیس الفقع در مقام دوم و اداره کل اقامت و امور اتباع خارجی دبی در مقام سوم قرار گرفت.

ارزش ملی

در این راستا، عبدالله حمدان بن دلموک، مدیر عامل مرکز حمدان بن محمد برای احیای میراث، از استقبال گسترده در آغاز “دبی للرطب” ابراز خوشحالی کرد و گفت: “هدف ما حفظ نمادهای میراث ملی در کشور است و نخل یکی از مهم‌ترین این نمادهاست. استقبال زیاد برای شرکت در شوط نخل خانه نشان‌دهنده این است که ما در مسیر صحیحی برای ایجاد ارتباط اجتماعی نزدیک بین مردم و نخل هستیم که یکی از اهداف اصلی ما از “دبی للرطب” است.”

وی افزود: “چشم‌انداز ما بیشتر اجتماعی و فرهنگی است تا اقتصادی. ما در تلاشیم تا ارزش نخل را به عنوان یک گنج ملی تقویت کنیم و گروه‌های مختلف را به کاشت و مراقبت از آن تشویق کنیم. به همین دلیل، تعداد برندگان در هر شوط را افزایش دادیم.”

مدیر عامل مرکز ادامه داد: “دبی للرطب” برای تکمیل مسیر بسیاری از رویدادهای مرتبط با رطب در سطح کشور ایجاد شده است، از جمله جشنواره لیوا للرطب که تجربه غنی‌اش در این زمینه به ما کمک کرده است. ما با این رویدادها به دنبال تقویت موقعیت امارات در بخش کشاورزی و به ویژه در زمینه کشت نخل هستیم، که به تنوع و کیفیت بالای محصولات آن شهرت دارد.

همچنین، در نمایشگاه‌های این رویداد، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان حضور داشتند تا از بهترین انواع و اقلام رطب و محصولات نخل بازدید کنند. “دبی للرطب” شامل تعداد زیادی از نمایشگاه‌ها است که تمامی موارد مربوط به کشاورزان نخل را در بر می‌گیرد و همچنین فعالیت‌ها و کارگاه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا